VIZE/320: Vědecká konference na VŠFS/2

13. říjen 2018 | 07.00 |
blog › 
VIZE/320: Vědecká konference na VŠFS/2

Uveřejněno před několika dny, v logice věci zařazuji do seriálu o hledání vize.

Včera jsem zveřejnil základní informace o přípravě 21. ročníku vědecké konference "Lidský kapitál a investice do vzdělání: Výzkum, výuka, publikování", které se bude konat 23. listopadu, viz:

https://radimvalencik.pise.cz/6198-informace-o-vedecke-konferenci-na-vsfs.html

Dnes uvedu základní problémové okruhy a otázky, kterým bychom na celodenním jednání chtěli věnovat pozornost:

1. Jak do výzkumné činnosti zapojit studenty, a to počínaje ročníkovými pracemi, tak návazně i závěrečnými:

- Jakým způsobem informovat uchazeče o studium a návazně studenty o výzkumu, který na vysoké škole probíhá a do kterého se mohou zapojit.

- Jak přejít od vymezení perspektivních směrů výzkumu k zadání ročníkových a závěrečných prací.

2. Jak rozvíjet týmovou práci v oblasti výzkumu z hlediska interdisciplinárního přístupu i z hlediska mezigeneračního přenosu poznatků a zkušeností:

- Jaké jsou zkušenosti s podporou týmové práce.

- Jak do týmové práce zapojit kvalitní pedagogy, kteří mají nedostatečnou publikační činnost.

- Jak pěstovat návyky studentů k týmové práci.

3. Jakou formou začlenit do výuky nejnovější poznatky získané vlastním výzkumem:

- Které publikace prezentující nejnovější poznatky jsou nejvhodnější k tomuto účelu a jak je zahrnout do systému hodnocení výzkumu.

- Které formy výuky jsou k osvojení nejnovějších poznatků nejvhodnější a jakou metodiku výuky využít.

4. Jak motivovat studenty k tomu, aby si po absolvování vysoké školy doplňovali poznatky v oboru svého působení a využívali i přirozené vazby na "mateřskou" vysokou školu:

- Jak udržovat vztahy s absolventy.

- Jaké informační prostředky při prezentování původních poznatků, které byly při výzkumu na příslušné vysoké škole získány, využít.

5. Jak posílit význam doktorského studia z hlediska prohloubení vztahu mezi původním výzkumem a jeho společenskými aplikacemi:

- Jak zapojit doktorandy a návazně pak absolventy doktorského studia do výzkumné činnosti.

- Jak využít absolventy doktorského studia působící v soukromé i veřejné sféře k posílení spojení výzkumu s praxí.

6. Jak identifikovat nejperspektivnější směry výzkumu na vysoké škole a jak je účinně podpořit, jak z tohoto hlediska plně využít výzkumný potenciál, kterým vysoká škola disponuje:

- Jaká jsou kritéria, podle nichž lze identifikovat nejperspektivnější směry výzkumu.

- Jak dosáhnout toho, aby každý akademický pracovník, jehož součástí je i podíl na výzkumu, byl vhodnou formou zapojen do výzkumu s uplatnitelnými a hodnotitelnými výstupy.

Okruh výše uvedených problémových okruhů a otázek je otevřený, slouží k inspiraci a podpoře hledání dalších témat. Očekáváme, že na konferenci budou jednotlivá témata projednání v kritické a pracovní atmosféře.

 (Pokračování)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář