R2016/012: Investiční příležitosti a hry TITANIC

12. únor 2016 | 07.00 |

Do úvodních dílů letošního seriálu o reformách zařazuji vyjádření svého názoru na jednotlivé problémové okruhy, tak jak byly uveřejněny 2. února, viz:

http://radimvalencik.pise.cz/3115-r2016-002-nacrt-vychozich-problemovych-okruhu.html

Dnes se dostávám ke vzájemně obsahově úzce souvisejícímu problémovému okruhu 4 a 5, které se týkají hry typu TITANIC.

Problémový okruh 4: Role produktivních služeb při využívání investičních příležitostí versus poziční investování přerůstající ve hry typu TITANIC

Při zpracování tohoto problémového okruhu bude nutné co nejsrozumitelněji ukázat, jak investování do společenské pozice plynule přechází do hry typu TITANIC a jak "měkčí varianta"hry typu TITANIC může plynule přejít do "tvrdší varianty".

K tomu:

- Investování do společenské pozice (poziční investování) je založeno na aktivním omezování možnosti nabývat a využívat investiční příležitostmi těmi, kteří nemají dost investičních prostředků.

- "Měkčí varianta" hry typu TITANIC spočívá v tom, že se část společnosti vyřadí z možnosti společenského vzestupu a z možnosti ovlivňovat společenské dění prohloubením ekonomické a následně i sociální segregace.

- "Tvrdší varianta" hry typu TITANIC spočívá ve snaze různými formami (nejlépe vyvoláním konfliktů mezi vzájemně znepřáteleným enklávami lidí v nouzi, z nichž část ztratila schopnost se začlenit do fungování společenského systému) redukovat "nadbytečné obyvatelstvo" (píšu v úvozovkách, protože lze zajistit vývoj, při kterém nikdo nemusí být "nadbytečný" a kdy nemusí dojít k žádné hře typu TITANIC).

Kromě ekonomické segregace existuje ještě nebezpečnější segregace spojená s úlohou strukktur založených na vzájemném krytí porušování obecně přijatých zásad.

S tím bezprostředně souvisí:

Problémový okruh 5: Modely her typu TITANIC a eperimenty s nimi

Jde především o sestavení funkčních a srozumitelných modelů podaných vhodnou formou. Jedná se o relativně samostatné téma. Budu mu věnovat pozornost, jakmile budou k dispozici nové výsledky oproti těm, které jsem již publikoval.

(Pokračování prezentací dalšíhoproblémového okruhu)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář