REFORMY (136) Hodnocení pedagogů na VŠ

15. červen 2015 | 06.24 |

Očekával jsem, že se k otázce hodnocení kvality vysokoškolských pedagogů (viz 124. příspěvek do diskuse k reformám) objeví více příspěvků. Doufám, že ten, který napsal Jan Kaleta, povzbudí diskusi:

Jan Kaleta:

K následující myšlence: "Pokud bych z pozice dlouholeté zkušenosti něco doporučoval já, tak především diferencovaný přístup k pedagogům: Někteří jsou trpělivý učitelé, schopni vysvětlit látku a vést zkoušku jako součást tréningu - přípravy studenta na jeho životní roli. Někteří jsou schopni studenty zaujmout odbornou myšlenkou, zapojit je do práce týmu už na začátku studia. Apod. Tj. doporučil bych nejdříve vymezit různé typy rolí a pro každou z rolí najít způsob zpětné vazby na hodnocení jejího plnění."

Děkuji za odpověď. Myslel jsem to jako skromnější verzi Friedmanova návrhu kupónů na vzdělávání, jenom by šlo o částečné digitální kupóny na učitele.

Nadprůměrní učitelé si své role najdou a studenti to uvítají - mezi studenty je např. před zkouškami velká poptávka po informacích o osobnosti každého učitele. To proto, že v dnešním systému jsou studenti vydaní na pospas idiosynkraciím.

V první řadě mi šlo o vyřazení osob, které trpí vážnými idiosynkraciemi - vadami vyjadřování či osobnosti, a přesto působí na školách mnoho let. Dokonce i za existence anonymního hlasovacího systému. Hlasování je dobrá věc, ale je rozdíl, pokud hlasuje student -chlebodárce, nebo pokud hlasuje jen zdráhavě tolerovaný student, který nemá vliv na tok peněz.
(Pokračování)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář