COVI-kávička 8.9. ČR +0,588 GB +37,2 Co dál?

8. září 2021 | 07.57 |
blog › 
COVI-kávička 8.9. ČR +0,588 GB +37,2 Co dál?

Česká republika:   +0,588 tisíc nových případů. A už běží exponenciála. Co s tím?

USA +107,0 tisíc nových případů 25,4 těžkých.

Evropský souboj (s budoucností Evropy bezprostředně souvisí):

Rusko : Francie

17,4  : 14,5

Británie  +37,5 tisíc nových případů, přes tisíc těžkých a mírně jich přibylo. Patrně se projevuje Izraelský efekt ztráty obezřetnosti v důsledku přílišného spoléhání na vakcínu. To bychom měli vnímat.

0pt; font-family:"Times New Roman","serif"">Pokud srovnáváme jednotlivé země mezi sebou, je nutné uvažovat různou metodiku a další faktory, které výsledek ovlivňují (např. počet testů). K tomu se postupně dostanu. Důležité je však právě průběžně sledování, protože z časových řad lze vyčíst hodně i při odlišných metodikách.

Informace čerpám zejména z: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Jak to vidím

Další série nepravd Soni Pekové

Z několika stran jsem dostal odkaz na rozhovor (video) S. Pekové pro CNN Prima. Ačkoli odmítám videa (je to ztráta času a obtížně se s nimi pracuje), na četné žádosti se k sérii nepravd S. Pekové vyjadřuji. Neodpustím si poznámku na adresu svých známých: Takové hlouposti, jako říká Peková, přece nemůžete brát vážně! To už jste se úplně pomátli?!

Ale budu konkrétní a vypsal důležité podle času (minuty, vteřiny pořadu, může si ověřit autetintičnost):

14:20 pořadu: Moderátka konstatuje, že prognózy Pekové se nevyplnily.

Peková odpovídá:

16:00 Laboratorní data po celé léto nenasvědčovala, že by se na podzim mělo něco dít.

16:20 Pak se začly objevovat náhodné pozitivity a dr. Jiřincová ze státního ústavu řekla, že ta vlna, která v září říjen vystřelila, je to genomicky jiný virus.

16:50 Hned na začátku jsem říkala, že tento virus má silný promotor, který nevypadá jako přírodního původu, predikovala jsem, že se bude rychle množit a nabírat mutace, že proto nemá smysl vyvíjet vakcínu.

17:20 Delta či britská Brigita jsou jiné viry.

17:40 Původní virus zmizel koncem května a už se nikdy neobjevil.

18:00 Nemám vysvětlení, kde se tři různé podzimní kmeny vzaly.

19:10 Ten, kdo to predikoval, odkud to mohl vědět? Laboratorní data tomu vůbec nenasvědčovala.

Celé zde:

https://cnn.iprima.cz/pekova-jsem-politicky-trotl-moje-kandidatura-je-jen-gesto-babis-je-diktator-32618

Nejdříve si připomeňme, co Peková říkala na začátku října (6. října už byl rozhovor otištěn):

V této souvislosti připomínám výroky slavné a uctívané Soni Pekové:

"Podle Pekové covid-19 skutečně do Vánoc zmizí, jak i dřív říkala. Její laboratoř provádí stovky PCR testů a ona vidí, že virus výrazně zeslábl. V rozhovoru vysvětluje proč. Prý k ní chodí lidé s obrovskými dávkami viru, kterým ale nic není. To, co se tu rozpoutalo, není druhá vlna epidemie, ale druhá vlna šílenství."

"Peková taky dál tvrdí, že virus není přírodního původu. Přesvědčuje ji o tom podobnost s viry SARS, které jsou patentované, tedy podle ní uměle vytvořené. Argumentuje i rychlostí koronaviru a dalšími příklady. Také říká, že ji mrzí velká vlna kritiky, která se na její hlavu snesla od kolegů. Pokud jí skutečně bude chtít prezident udělit státní vyznamenání, přijme ho."

Viz:

https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/103250/sona-pekova-covid-do-vanoc-opravdu-zmizi-vyrazne-zeslabl-je-tu-silenstvi-potvrzuje-se-ze-neni-z-prirody.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR0G5Fka5aGqKjaxMi-tPRn8jTlhTsEkP5jDZ_mnPHEkcyNG86iqyA7sfWQ#dop_ab_variant=0&dop_req_id=62zGtoi3Btm-202010061401&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Už z tohoto je zřejmé, že Peková má hodně krátkou paměť.

Ale rozpory jsou i v tom co říká. Na jedné straně předpokládala, že virus bude mutovat, na druhé straně tvrdí, že to nikdo nemohl předpokládat.

Ale hlavně – není pravda:

1. Že je to jiný virus. – Ne! Jsou to mutace jednoho a téhož viru, které se od základního genomu příliš neodlišují. Virus je naopak velmi stabilní z hlediska mutací, to znamená, že je s námi už hodně dlouho a je přirozeného původu.

2. Že původní mutace tu již nejsou. – Ne! Jsou a stále se vyskytují. Tady je přesně popsáno, jak je to se zastoupením jednotlivých mutací podle dat na SZU.CZ (Peková je buď nezná, nebo záměrně ignoruje):

Zbyněk Slanař: PEKOVÁ - KMENY

Zde: https://radimvalencik.pise.cz/9765-covi-kavicka-2-9-cr-0-261-usa-184-4-co-dal.html

Peková poskytla rozhovor na začátku října. To už bylo zřejmé, že epidemie startuje a čeká nás exponenciála. Přípomenu, jak se epidemie vyvíjela:

Uvedu, proč už během srpna jsem prognózoval rizika podzimního vývoje. Uvádím s datem a vybárám nejdůležitější s odkazy na původní texty na mém blogu:

1. srpen

Vše teprve začíná

Jak často je slyšet: Už máme korovnaviru dost! Už jsme koronavirem unaveni! Už jsme na řeči o koronaviru alergičtí!...

Ale ono vše patrně teprve začíná. Nejtěžší zkoušky jsou před námi a je potřeba se připravit na běh na dlouhou trať.

Místo toho, abychom se s plným odhodláním na to, co nás čeká, připravovali, jsme různými způsoby oslabování: Netrpělivostí, nedůvěrou ve kvalifikované zdroje (což rozhodně není mediální mainstream, ale ani podvodníci nejrůznějšího druhu, jejichž písemné či video projevy se s oblibou sdílejí), touhou po senzačním vysvětlení toho, co přináší trauma ("toto nám zatajovali"), neochotou připustit si rozsah obtíží a výraznost změn, které nás čekají.
Zdroj: https://radimvalencik.pise.cz/8193-koronavirus-promoreni-nebo-dochazi-k-prulomu.html

9. srpen

Na podzim (vlastně už od září) bude hrozit něco úplně jiného: Rozšíření "portfolia" zdivočelých stavů v důsledku poprázdninových návratů a zahájení školní výuky. Na to se musíme připravit.

Zdroj: https://radimvalencik.pise.cz/8237-dochazi-u-nas-ke-zklidneni-naseho-viru.html

22. srpen

506. Velký úspěch "páté kolony"

Těmi, kteří u nás vyvolali absurdní protirouškovou hysterii a použili hesel "páté kolony" se to začíná dařit. 506 za jeden den, to už se šíření dostává mimo kontrolu. Ještě před tím než nastane hromadný návrat z dovolených a prázdnin, ještě před tím, než se liodé začnou shlukovat ve školách a na pracovištích, navštěvovat instituce.

Zdroj: https://radimvalencik.pise.cz/8284-506-velky-uspech-pate-kolony.html

31.srpen

Alternativy vývoje epidemie (už to tu bylo)

Brzy budeme moci porovnat dvě alternativy toho, jakou má současná epidemie podobu.

První případ nastává, pokud:

a) Jedná se o standardní průběh epidemie, při které dochází k promoření a vzniku stádní imunity.

b) Jedná se o zvládnutý průběh epidemie založený na vícenákazách (tj. kdy se původní kmen brání mutacím porušujícím pravidlo "pomalého spásání" (šetrného vztahu k hostiteli) přechodem do excitovaného modu.

Druhý případ nastává a opakovaně, pokud jde o epidemii založenou na vícenakazách a nedojde ke zvládnutí jejího průběhu.

K tomu:

1. Může dojít k fenoménu spontánního uklidnění, je to dáno samotnou povahou evolučně stabilní strategie našeho viru, ale to v případě většího rozšíření vícenákazy:

- Je poměrně ojedinělý případ.

- Není to trvalé, protože v podmínkách globálního propojení světa a permanentního obnovování ohnisek vícenákaz hrozí jejím opakovaným propuknutím.

2. V případě, že máme co do činění s epidemií založenou na vícenákazách (stoprocentně to není jistě, resp. není ještě přesně identifikována míra, v jaké se jedná o vícenákazu), pak bohužel platí, že čím více se v daných lokálních podmínkách náš virus rozšíří, tak tím:

- Závažnější průběh má onemocnění (pochopitelně v průměru).

- Tím více se rozšíří i na původně méně ohrožené kategorie obyvatelstva.

- Tím hůře se zastavuje.

K tomu viz:https://radimvalencik.pise.cz/8226-evolucne-stabilni-strategie-cloveka-a-koronaviru.html

(V tom je hlavní nebezpečnost současné epidemie, nikoli v tom, co jsme u nás v ČR doposud zaznamenali; bohužel jsme si z toho hlediska podceněním situace a pod vlivem toho, co bylo systematicky živeno zvenku a vytvořilo tlak na psychiku lidí i kompetentní orgány, dost zadělali na budoucí problémy.)

Zdroj: https://radimvalencik.pise.cz/8318-alternativy-vyvoje-epidemie-uz-to-tu-bylo.html

Na závěr dodávám: Hlas Pekové výrazně napomohl rozjet akci "Veselé Vánoce 2020", která připravila stovky živnostníků o živobytí a naší zemi způsobila těžké ekonomické ztráty (o mrtvých nemluvě).

Konec COVI-epidemie v nedohlednu, ale co dál?

V době, kdy se "vytsunamila" iracionalita a dochází k oslabení funkčnosti institucí (i pokud jde o základní funkce), se náprava bez poctivé vědy a dobré teorie neobejde. K tomu jsme měli 29.1. workshop:Ekonomie a ekonomika doby postkovidové(pohled za horizont událostí)

Viz: https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html

Postupně uveřejňuji materiály, které se k tématu vztahují:

Svěží myšlenky o obnově kvalitního českého školství/9

Před pár dny mně kamarád dal knížečku k problematice školství s názvem Znalostní školství jako předpoklad rozvoje české společnostia následně mailem poslal v elektronické podobě. Překvapilo mě, kolik svěžích myšlenek v ní bylo. Intelektuálním rozsahem mě zaujal i P. Piťha, který byl ministrem školství už hodně dávno. Pár myšlenek jsem vybral jako ochutnávku. Neřídil jsem se reprezentativností, dal jsem přednost tomu, co mě pozitivně inspirovalo. Doporučuji přečíst a promyslet celé.

V té části dávám "ochutnávku" od většího počtu autorů.

Josef Dobeš:

NEZBYTNOST OVĚŘOVÁNĺ A HODNOCENĺ

postupně jsme si od listopadu 1989 rozbili relativně kvalitní vzdělávací systém, centrálně řízený a spolehlivě fungující ve velké městské škole, stejně jako ve škole v zapadlé vesničce. Každý učitel v něm přesně věděl, co má v dané třídě učit i co má učit v jednotlivých měsících. Jak má dítě známkovat, co musí žák vědět, aby to odpovídalo jedničce, dvojce, a tak dále. Byly zde pevné osnovy, které stály na tradici pedagogického myšlení a rozsáhlých zkušenostech dlouhé řady generací pedagogů. Jako národ Komenského jsme mohli být hrdi, že z našich řad vzešly mnohé špičky v tomto nesmírně důležitém oboru.

K tomu:

Otázka je, jak se vrátit zpět ke kvalitnímu školskému systému.

Petr Bahník:

SVATÁ LUDMILA PRAMÁTI ČESKÉ VZDĚLANOSTI

K obrozenecké literatuře a historiografii připojil vzdělávání přírodovědecké, technické, a nakonec i ekonomické. Vzniklo české technické školství1, první strojírenské firmy i české banky. Důvěra a úcta ke vzdělání přinášela plody. V naší poněkud chaotické současnosti je ovšem tato tradiční důvěra zpochybněna zkušeností s působením svérázných, nových humanitních "vědeckých" oborů i relativismem postmoderní filosofie. Tím potřebnější je návrat k pramenům, k chronicky přehlíženým východiskům, z nichž naše dědičná úcta ke vzdělání vyrostla. U jejího zrodu stála pozoruhodná žena.

K tomu:

Následuje velmi dobře zpracované podání života a doby kněžny Ludmily, které stojí za přečtení.

Roman Cardal:

SMYSL UNIVERZITNĺHO VZDĚLÁNĺ

Instituce univerzity je velmi stará. Její počátky sahají až do antiky. Není neoprávněné spatřovat je v Platónově Akademii a v Aristotelově Lyceu, neboť tyto aténské školy se již vyznačovaly dvěma základními rysy, které jsou pro autentickou povahu univerzitního studia nepostradatelné – společenstvím učitelů a studentů (universitas magistrorum et studentorum) a širokým rozsahem badatelského zájmu (universitas studiorum). První rys je výrazem zvláštního poměru mezi studenty a docenty. Nejedná se o vnější vztah klientů a poskytovatelů služeb, které je možné získat za patřičný finanční obnos, nýbrž o vztah takřka přátelský, založený na společném zájmu o zkoumanou oblast. Druhý rys je neméně podstatný: univerzitní studium, nakolik je univerzitní, není ze své povahy jen specializované, to jest segmentované do oddělených a autonomních oborů, ale je prováděno s výhledem k jednotnému pozadí všech studovaných oblastí. Mezi naší dobou a starověkými Aténami zeje velká časová propast, avšak zmíněný odkaz je neustále živý a může stále sloužit jako korektiv směru, jímž se moderní univerzitní studia v obou těchto svých rozměrech vydala.

K tomu:

Je dobré znát historii, ale také vnímat změny.

Jan Kumpera:

POSELSTVĺ UČITELE NÁRODŮ ANEB PATERO ZAMYŠLENĺ NAD ODKAZEM JANA AMOSE KOMENSKÉHO

V současnosti si kulturní veřejnost cení u Komenského nejen pedagogického odkazu, ale i jeho grandiózních návrhů na vytvoření mezinárodní vědecké a politické spolupráce s cílem nastolit trvalý mír. Je samozřejmě pravda, že Komenského jméno, zvláště v souvislosti s pedagogikou, se do povědomí vrací již v 19. století. Cenili si jej zejména němečtí filosofové jako Johann Gottfried Herder (který nazval Komenského "apoštolem lidství") i Georg Wilhelm Hegel, ale s nadsázkou možno konstatovat, že k europeizaci Komenského díla došlo skutečně až ve 20. století, kdy je "nepřekonatelný Moravan" postupem času chápán nejen jako Čech, ale též coby Evropan a světoobčan. Stále více je totiž oceňována celá Komenského velkolepá myšlenková architektura, která byla po jeho smrti dílem vysmívána a poté víceméně zapomenuta, aby se na světlo světa dostala až během 20. století. Impulzem se stal objev nedokončeného rukopisu Obecné porady v Německu roku 1934. Toto pohřešované dílo objevil ukrajinský slavista Dmitrij Čiževskij v knihovně sirotčince v Halle nad Sálou. Sem se dostal manuskript po smrti Komenského žáka Kristiána Vladislava Nigrina (+1685), tedy v době, kdy tu působil jako ředitel sirotčince A. H. Francke (+1727), představitel německého pietismu, tolerantního náboženského směru blízkého Komenského ideálům. O hallských rukopisech věděl ještě Komenského vnuk Daniel Arnošt Jablonský (+1741)12, později byly však považovány za ztracené. Nálezovou zprávu však tajnůstkářský Čiževskij zveřejnil až ve válečném roce 1940. V padesátých letech tehdejší vláda NDR věnovala tento literárně-historický poklad Československé republice. To byl také další podnět k rozvoji československé komeniologie, který vyústil v latinské edici v Praze roku 1966 a posléze vedl i k náročnému českému překladu v roce 1992. Mimořádný rozruch od té doby vyvolává zejména vrcholná, šestá část sedmidílné Obecné porady s názvem Panorthosia čili Všenáprava s plány na mezinárodní mírovou spolupráci všech států, zemí a národů stejně jako na smíření různých náboženství, rozvoj vědy a vzdělanosti. Z tohoto pohledu je možno označit Komenského jako průkopníka mezinárodních organizací typu OSN či Evropské unie.

K tomu:

Velmi dobrá aktualizace.

(Pokračování)

Podrobněji lze vývoj v ČR sledovat zde:

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19?fbclid=IwAR3kdxZhYD7krsZ_K-xrmwNkGlQMO5rsIjQe_0jAWZT___jH_9pV_KzA38c

Děkuji všem, kteří mi zasláním materiálů a doporučeními pomáhají. Rád uvedu jména, pokud dají souhlas.

(Pokračování)


 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář