Česká republika: +0,261 tisíc nových případů, tj. o necelou desetinu více. Vzhledem k tomu, že je to již několik dní po sobě a efekty poprázdninového shlukování se teprve projeví, je nutná obezřetnost.
USA v dalším letošním světovém rekordu +184,4 tisíc nových případů. Více než 4x tolik jako druhá mnohem lidnatější Indie.
Evropský souboj (s budoucností Evropy bezprostředně souvisí):
Rusko : Francie |
18,4 : 17,6 |
Británie +35,7 tisíc nových případů.
Izrael vyskočil na +16,6 tisíc nových případů. Není jednoduché vysvětlit, proč tolik.
Pokud srovnáváme jednotlivé země mezi sebou, je nutné uvažovat různou metodiku a další faktory, které výsledek ovlivňují (např. počet testů). K tomu se postupně dostanu. Důležité je však právě průběžně sledování, protože z časových řad lze vyčíst hodně i při odlišných metodikách.
Informace čerpám zejména z: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Jak to vidím
Jak je to s "novým virem" Pekové (aneb jsou odborníci a jsou podvodníci)
Znovu a znovu mě překvapuje, jak snadno se někteří lidé nechají manipulovat podvodníky, jak věří lži, kterou lze doložit černé na bílém. Když jsem citoval, jak se Peková zmýlila ve své prognóze, začali to někteří omlouvat její nesmylným (nepravdivým a diletantským) zdůvodněním, že "veselé COVI-vánoce" způsobil jiný virus. Žádný jiný virus není, jak je doloženo v následujícím článku uveřejněném v rámci diskuse k Pekoví:
Zbyněk Slanař: PEKOVÁ - KMENY
Někdo dal dotaz Pekové, že se dost zásadně sekla, že Covid19 do konce roku zmizí.
Tohle se týká, toho co říkala na kameru v prosinci.
Cituji z dopisu od Pekové uvedeno na FB (kráceno): "patrně jste nestačil zaregistrovat, že jarní kmen skutečně zmizel a to, co rozpoutalo "druhou vlnu" byl zcela nový, čerstvý virus (detail SZÚ zprávy v příloze), který se tady stále pohybuje"
Poznámka: Teď se Peková ohrazuje, že se jedná o nový kmen, Pro přesnost jich bylo 5 od začátku března. Leč o žádném konkrétním kmeni nemluví. Moc dobře ví, že SARS-CoV-2 mutuje, tak se snaží vymlouvat. Jako odbornice, by měla vědět, že existují mutace a různé kmeny, ale pořád to je SARS-CoV-2. Dost trapná výmluva.
Bohužel i tak se mýlí. Ve druhé vlně byl stále dominantní kmen 20B, který tu byl od března.
Fylogenetická různorodost SARS-CoV-2 v ČR :
19A
19B
20
20B!
20C
41 týden (5.11 do 11 října)
https://www.szu.cz/.../zpravy.../Zprava_NRL_42tyden_2020.pdf
30.10.2020 březen říjen 2020, dominance 20B!. Je naprostá lež od Pekové, že jarní kmen zmizel. Proč to nedoloží kecka. Ano objevuje nová varianta z VB, nic to ale neznamená v souvislosti s jarním dominantním kmenem .
https://www.szu.cz/.../komentar_k_publikaci_na_senzamu
Pokud Peková vychází z níže uvedeného odkazu. Tak to nemá s kmenem 20B, nic společného. Není uvedeno, že zmizel,a le pouze ukazuje UK variantu VUI 202012/01 (ČR WGS modře, UK WGS nesoucí N501Y zeleně)Tohle může tvrdit, až začátkem roku 2021, až se provede nové sekvenovaní SARS-CoV-2 (prosinec-leden), jinak opět mystifikuje.
https://www.szu.cz/.../SARS_2_UK_reports_new_variant_12
Mohla si vše i ověřit na GISAID https://www.gisaid.org/
KONEC ROKU 2020
První detekce "Britské varianty" 20I/501Y.V1
3 týden 2021 zveřejněno, fylogenetická mapa.Je různorodější, leč stále od března 2020 jsou zde původní klastry.
19A
19B
20
20B
20C
+
20D
20E
20OF
20G
20 H/5O1Y.V2
20I/501Y.V1 dominantní Britská mutace .Slengově Brigita.
Tak ať laskavě nelže, že kmeny z března se do konce Vánoc /roku vypařily.
https://www.szu.cz/.../documents/aktuality/TK_19_1_2021.pdf
Madam nejedná se o žádné nové betakoronaviry ale zmutované kmeny,
Citace kráceno: "znepokojující varianty SARS-CoV-2 mívají mutace v podjednotce S1 špičkového proteinu, který je hostitelem RBD a je zodpovědný za vazbu na receptor ACE2. (Druhá podjednotka hrotu, S2, vyvolává virovou fúzi s membránou hostitelské buňky.)
Varianta Alfa například obsahuje deset změn v sekvenci spike-protein, . "Pomáhá viru tím, že usnadňuje vstup do buněk," říká Priyamvada Acharya, biolog z Duke Human Vaccine Institute v Durhamu v Severní Karolíně, který studuje špičkové mutace.
Varianta Delta, která se nyní šíří po celém světě, hostí více mutací v podjednotce S1, včetně tří v RBD, které podle všeho zlepšují schopnost RBD vázat se na ACE2 a vyhýbat se imunitnímu systému https://www.nature.com/articles/d41586-021-02039-y
NRL pravidelně analyzuje data a poskytuje MZČR i laboratořím týdenní přehledový dokument, jehož cílem je monitorovat šíření variant SARS-CoV-2, které se na území ČR vyskytují, poskytovat informace o nových potenciálních i reálných rizicích v souvislosti s šířením a evolucí viru SARS-CoV-2
https://www.szu.cz/.../SARS_podrobna_zprava_06_08_2021.pdf
Varianta Delta: 8 věcí, které byste měli vědět o tomto kmeni COVID-19https:/...tml
https://www.cdc.gov/.../2019.../variants/delta-variant.html
Peková je tak namachrovaná, že ani neovládá fylogenetiku.
Peková: "Nejbližší jeho příbuzný je SARS (kolem 80 % genomické shody)"
To ale není pravda, nejbližší je netopýří koronavirus BatCoV RaTG13, vykazuje 96% příbuznost a netopýří koronavirus ZXC21 92% a koronaviry z luskounů Pan_SL-CoV a Pan_SL-CoV_GX kolem 90 %
https://www.nature.com/articles/s41586-020-2313-x
Těch lží a nepravd je tolik od Pekové, že to "bouchá dveřmi" ale zastáncům to je úplně jedno.
K tomu ode mne technická poznámka:
Kopírováním některé materiály ztratily funkčnost, ale lze je snadno dohledat zde:
SZU.CZ
Konec COVI-epidemie v nedohlednu, ale co dál?
V době, kdy se "vytsunamila" iracionalita a dochází k oslabení funkčnosti institucí (i pokud jde o základní funkce), se náprava bez poctivé vědy a dobré teorie neobejde. K tomu jsme měli 29.1. workshop:Ekonomie a ekonomika doby postkovidové(pohled za horizont událostí)
Viz: https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html
Postupně uveřejňuji materiály, které se k tématu vztahují:
Svěží myšlenky o obnově kvalitního českého školství/4
Před pár dny mně kamarád dal knížečku k problematice školství s názvem Znalostní školství jako předpoklad rozvoje české společnostia následně mailem poslal v elektronické podobě. Překvapilo mě, kolik svěžích myšlenek v ní bylo. Intelektuálním rozsahem mě zaujal i P. Piťha, který byl ministrem školství už hodně dávno. Pár myšlenek jsem vybral jako ochutnávku. Neřídil jsem se reprezentativností, dal jsem přednost tomu, co mě pozitivně inspirovalo. Doporučuji přečíst a promyslet celé.
Jeroným Klimeš:
PSYCHOLOGIE VZDĚLÁVÁNĺ V DOBĚ BLAHOBYTU
"Země se otáčí jako hlína na hrnčířově kruhu,” stěžuje si Egypťan Sinuhet někdy na pomezí staré a střední říše (2000 př. Kr.). I tehdy se totiž střídala období intenzivních změn a relativního klidu. Před generacemi současníků tu bylo bouřlivé období technické revoluce, které uctívalo vzdělání a rozum. Lidé byli tehdy uneseni vědou, protože zřetelně viděli, že například jeden hektar před technickou revolucí vynesl 2 tuny píce, dnes je to až 15 tun. Tyto změny přinesly blahobyt, ale pro naši generaci jsou již samozřejmostí. (S. 19)
K tomu: Dobrý příklad pro ilustraci role poznání.
Blahobyt je doba, kdy lidé nemusí válčit s hladem. (S. 19)
K tomu:
To není bonmot. Ale fakt.
K tomu:
Když je hlad, lidé musí spolupracovat, komunikovat, vzájemně si pomáhat a velmi respektovat objektivní zákony, aby se alespoň trochu najedli. Jak začne blahobyt, tak se nemusí s nikým domlouvat, všichni jim mohou být lhostejní. Přestávají respektovat objektivní zákony, protože chtějí maximalizovat požitek. Otázku "co je třeba udělat?” vystřídá otázka "bude mě to bavit?”. (S. 20)
K tomu:
Tento motiv rozvíjí J. Klimeš i v dalších pasážích. Podle něj růst blahobytu vede automaticky ke ztrátě ochoty být solidární, obětovat pohodlí,... Nastává období hromadění prožitků a následné degenerace společnosti. Podle mě tento automatismus neplatí, už proto, že skutečné prožitkové bohatství člověka je založena na efektu přenosu prožitků z představované budoucnosti do současnosti, je založeno na vztahování se k budoucím formou zpřítomňování minulého, na představivostním kapitálu. Růst blahobytu tak může vést k převládnutí produktivní spotřeby, spotřeby, která formou orientace na využívání investičních příležitostí spojených s nabýváním, uchováním a uplatněním schopností člověka zvyšuje současně i jeho budoucí příjem. Toto je přirozená tendence. Ta je narušována pozičním investováním, Jednou z forem pozičního investování je okázalá spotřeba, jinou segregační spotřeba a další formy, které se navenek jeví jako konzum, hédonismus, hromadění prožitků apod. Pokud však jde o nešvary současného školství, popisuje je – jak ukážu v pokračování – J. Klimeš velmi přesně.
(Pokračování)
Podrobněji lze vývoj v ČR sledovat zde:
Děkuji všem, kteří mi zasláním materiálů a doporučeními pomáhají. Rád uvedu jména, pokud dají souhlas.
(Pokračování)