(34) THBU - Komentář k seriálu

26. březen 2013 | 07.37 |

Odkud kam jsme došli? ...a kam půjdeme dál? Kde lze stáhnout všechny díly?

Úvodní poznámka

Od 25. ledna tohoto roku uveřejňuji každý den jeden díl seriálu Teorie her jako bojové umění. Proč? Jsem přesvědčen, že se může každému, kdo se dříve nebo později ocitne před nutností "něco s tím dělat" (tedy se současnými problémy, které narůstají), hodit. Obávám se, že nikdo z nás nebude moci spoléhat na to, že "to vyřeší někdo za nás". Navíc se ukazuje, že právě ti, co se nechtějí do ničeho "zaplést", se v kritické době stávají nesnáze zranitelní - nechají se vtáhnout do největších lumpáren.

Pro snazší přístup k celému seriálu a snazší orientaci v něm:

1. Uveřejňuji v tomto dílu obsah seriálu, kde jsou jednotlivé díly uveřejněny v pořadí jejich zveřejnění.

2. Ve středu 27.3.2013 pořádám v rámci pravidelného teoretického semináře veřejně přístupnou besedu na téma Teorie her jako bojové umění, která bude vycházet z tohoto seriálu. (Beseda se koná od 17.30 v budově Vysoké školy finanční a správní, Estonská 500, roh s ulicí Kodaňskou, vstup z ulice Kodaňské, čtyři zastávky tramvají 22 od I. P. Pavlova, učebna 230.)

3. Všechny díly seriálu uveřejněné do 24.3.2013 lze stáhnout na

http://www.vsfs.cz/?id=1685-pracovni-materialy

Obrázek 1: Objeví se vám tato stránka, kde jsou ke stažení i další zajímavé materiály

Obrázek 2: Kliknete na thbu_24_3_1.docx, 2.7 MB, viz:

Teorie her jako bojové umění

Obsah

(1) Úvod. 1

(2) Prameny samostudia. 1

(3) Tři úrovně osvojení teorie her jako bojového umění2

(4) Elementární pojmy teorie her a výchozí příklad. 4

(5) Hledání nejlepší strategie – psychologie, nebo matematika?. 6

(6) Netriviální příklad a jeho řešení8

(7) Grafické řešení úloh ve smíšených strategiích. 9

(8) Grafické řešení úloh ve smíšených strategiích. 11

(1.1) První vsuvka – Proč se necháme vtahovat do her, v nichž nemůžeme vyhrát?. 12

(9) Příklad – dva bombardéry a stíhačka. 14

(10) Hry s nekonstantním součtem (Vězňovo dilemma)16

(11) Vězňovo dilema – grafické vyjádření17

(12) Jaký původ má moralita?. 20

(13) Přirozený původ morálních dilemat22

(14) Objasnění zdánlivé iracionality kontextem hry. 24

(15) Racionalita a iracionalita – jak vysvětlit příklad s dělením stokoruny?. 25

(16) Objasnění zdánlivých rozporů mezi teorií a experimentem.. 27

(17) Jak spolu hry souvisejí – kontextuální charakter her. 28

(18) Naše racionalita a její meze. 29

(19) Logika fungování našich emocí31

(20) Jakým způsobem se mýlíme. 33

(21) Tragédie společného. 34

(22) Tragédie společného. 36

(23) Struktury založené na vzájemném krytí37

(24) Problém vytváření koalic. 38

(25) Neumann-Morgensternovo řešení vytváření koalic. 40

(26) Nashův vyjednávací problém a jeho NM-modifikované Raiffovo řešení42

(27) Jak využít teorii her při analýe sociálních sítí44

(28) Vyjádření afinit mezi hráči45

(28.1) Vsuvka: Jak s teorií her vyhrát 200 tisíc. 47

(29) Co je výhodnější: Vytváření diskriminujících koalic, nebo společná dohoda?. 50

(30) Efekty pocházející ze začlenění do sociálních sítí52

(31) Efekty založené na investování do společenské pozice. 54

(32) Efekty pocházející ze struktur založených na vzájemném krytí56

(1.2) Hry proti přírodě a modelování dění kolem přímé volby prezidenta. 59

(1.3) Na co vsadit při volbě prezidenta?. 62

(1.4) Chyby, kterých se dopouštíme, a jak se jim vyhnout64

(1.5) Kontextuální hry při volbě prezidenta. 67

(1.6) Jak fungují struktury založené na vzájemném krytí nepravostí69

(1.7) Proč slušní lidé nevidí struktury založené na vzájemném krytí nepravostí?. 72

(33) Shrnutí75

(19.1) a Dunning-Krugerův efekt76

(19.2) a Dunning-Krugerův efekt79

(20.1) Skupinová konformita. 81

(20.2) Skupinová konformita. 82

(20.3) Skupinová konformita. 85

(16.1) Hry v rozvinutém tvaru. 88

(16.2) Hry v rozvinutém tvaru. 91

(16.3) Hry v rozvinutém tvaru. 93

(16.3) Hry v rozvinutém tvaru. 95

(21.1) – Bayesovské hry. 96

(21.2) – Bayesovské hry. 98

(0.1) Oslava narozenin. 100

(0.2) Oslava narozenin. 104

(21.3) – Bayesovské hry: Konkrétní příklady. 107

(21.4) – Bayesovské hry: Konkrétní příklady. 109

(18.1) Jak lépe myslet111

(17.1) Teorie her "in vivo". 114

(18.2) Jak lépe myslet116

(18.3) Jak lépe myslet118

(Pokračování)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře