COVI-kávička 17.9. ČR +550 USA +151,1 Co dál?

17. září 2021 | 08.12 |
blog › 
COVI-kávička 17.9. ČR +550 USA +151,1 Co dál?

Česká republika:   +0,550 tisíc nových případů. O čtvrtinu víc než minulý týden.

Evropský souboj (s budoucností Evropy bezprostředně souvisí):

Rusko : Francie

19,6  : 8,1

USA  +151,1  tisíc nových případů. 5x víc než další země s největším počtem nových případů (Indie, Brazílie a na ně se dotahuje Turecko).

Británie  +26,9 tisíc nových případů.

0pt; font-family:"Times New Roman","serif"">Německo  +11,9  tisíc nových případů.

Pokud srovnáváme jednotlivé země mezi sebou, je nutné uvažovat různou metodiku a další faktory, které výsledek ovlivňují (např. počet testů). K tomu se postupně dostanu. Důležité je však právě průběžně sledování, protože z časových řad lze vyčíst hodně i při odlišných metodikách.

Informace čerpám zejména z: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Jak to vidím

Jó, když se 2x očkuje,

pak chyběj čípy.

Místo, aby řídily auta,

prostřednictvím nich nás

můžou řídit džojstykem.

Očkování nechrání stoprocentně aní před těžkým průběhem

(ale většinou ano)

Z hlediska uceleného pohledu stojí za to tato zpráva:

V příbramské nemocnici hospitalizovali pacienta s těžkým průběhem covidu, měl dokončené očkování

V příbramské nemocnici hospitalizovali pacienta s těžkým průběhem covidu, měl dokončené očkování

V Česku přibylo v neděli 138 potvrzených případů nákazy novým typem koronaviru, podobně jako před týdnem. Oproti předchozí neděli ale významně stoupl počet hospitalizovaných. V nemocnicích bylo 113 lidí s onemocněním covid-19, nejvíc od 17. června. Roste také incidenční číslo. Zdravotníci v neděli podali necelých 1900 dávek očkování.

Nejvýrazněji se koronavirová infekce šíří v Karlovarském kraji a v Praze. Na západě Čech připadá na posledních sedm dní zhruba 48 nových případů na 100.000 obyvatel, ve Středočeském kraji 26. Naopak nejpříznivější situace je v Libereckém kraji s incidenčním číslem 11.

Ačkoliv se lidé upínají k naději, že covidovou epidemii zastaví očkování, situaci komplikují nové, nakažlivější varianty viru. Studie totiž ukazují, že srážejí účinnost vakcín. Vakcinace tak nemůže chránit stoprocentně celou populaci, data však jednoznačně dokládají, že nakažených jsou vzhledem k počtu očkovaných zlomky procent až zlomky promile.

Prvního pacienta s dokončeným očkováním hospitalizovala v minulém týdnu i příbramská nemocnice. Informaci potvrdila jedna z ošetřujících sester. Ta uvedla, že muž v seniorském věku je na jednotce intenzivní péče.Podle mluvčího nemocnice Martina Janoty jsou momentálně v nemocnici tři covidoví pacienti. "Dva z nich mají lehký průběh a jeden těžký," řekl pribram.cz Janota.

Třetí očkování proti covidu mohou lidé dostat osm měsíců po druhém

Třetí dávkou vakcíny proti covidu-19 se budou lidé moci očkovat od 20. září, nejméně osm měsíců po své poslední dávce. Pokračovat v přeočkovávání se bude i příští rok. Vláda tak reaguje na pokles účinnosti vakcinační látky, ale také na nové mutace. Doporučeno je očkování zejména lidem, kterým hrozí při nákaze vyšší riziko, tedy starším 60 let a chronicky nemocným.

Viz: https://www.pribram.cz/clanek/v-pribramske-nemocnici-hospitalizovali-pacienta-s-tezkym-prubehem-covidu-mel-dokoncene-ockovani/20681/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=yKgCY1TboBq-202109140550&dop_id=13434344

Konec COVI-epidemie v nedohlednu, ale co dál?

V době, kdy se "vytsunamila" iracionalita a dochází k oslabení funkčnosti institucí (i pokud jde o základní funkce), se náprava bez poctivé vědy a dobré teorie neobejde. K tomu jsme měli 29.1. workshop:Ekonomie a ekonomika doby postkovidové(pohled za horizont událostí)

Viz: https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html

Postupně uveřejňuji materiály, které se k tématu vztahují:

Svěží myšlenky o obnově kvalitního českého školství/17

Před pár dny mně kamarád dal knížečku k problematice školství s názvem Znalostní školství jako předpoklad rozvoje české společnostia následně mailem poslal v elektronické podobě. Překvapilo mě, kolik svěžích myšlenek v ní bylo. Intelektuálním rozsahem mě zaujal i P. Piťha, který byl ministrem školství už hodně dávno. Pár myšlenek jsem vybral jako ochutnávku. Neřídil jsem se reprezentativností, dal jsem přednost tomu, co mě pozitivně inspirovalo. Doporučuji přečíst a promyslet celé.

A hodně dobrý příspěvek na závěr (ve dvou částech)

Jindřich Beznoska:

OTÁZKA ZNALOSTNĺHO ŠKOLSTVĺ V GLOBÁLNĺCH SOUVISLOSTECH (2)

Odborné studie prokazují, že za období od roku 1989 do současnosti se postupně snížil objem znalostí žáků základních škol zhruba o polovinu a podle aktuální vládní koncepce "Strategie vzdělávání do roku 2030", kterou ministr školství nechal vloni v říjnu schválit vládou, se má během deseti let dále razantně snížit. Jinými slovy, školáci v roce 2030 budou mít jen zlomek vědomostí školáků z roku 1990. Leckdo by možná čekal pravý opak, poněvadž svět se stal mnohem komplikovanějším, vědecké poznatky se dramaticky rozrostly a záplava informačního balastu, ve kterém je třeba se vyznat, dosahuje vinou internetu a sociálních sítí nebetyčných výšin.

K tomu:

Analýza příčin úpadku našeho školství a příčin těchto příčin nás patrně teprve čeká.

Nejen nám, ale i zbytku světa by prospělo vrátit se k ověřeným hodnotám a zdravému rozumu, k rodině, národu a víře, obnovit vážnost rozlišování pravdy a lži, které vždy bylo základem dobré výchovy dítěte. Chceme přece žít, rozvíjet se, vdávat se a ženit, rodit a vychovávat děti. Svět musí opustit koncept "nacistické vědy", v níž je vše dovoleno, a svůj postoj k technologiím musí podřídit etice, rozumným zákonům a veřejné kontrole, jež bude zahrnovat i zcela nový mezinárodní kontrolní systém. Rozbitou soustavu izolovaných vědeckých a vzdělávacích disciplín musíme opětovně složit jako puzzle do funkčního multidisciplinárního celku, abychom chápali souvislosti a mohli přejít k efektivnějším "příroděpodobným" technologiím. Musí dojít k obno-vě instituce státu, která je jediným nástrojem, jenž zajišťuje ochranu společnosti a jejích hodnot a zároveň vytváří rovnováhu mezi občanskými právy a povinnostmi, chrání soukromí jednotlivců a strukturuje společenství svobodných lidí – nikoliv služebné stádo snadno kontrolovatelných ovcí.

K tomu:

Velmi přesné.

Prvním a nezbytným předpokladem k tomu všemu je obnova kvalitního znalostního školství a odmítnutí současných deformovaných a jalových vzdělávacích koncepcí. Musí se opět začít stavět na úctě ke vzdělání, na ostrém a každému srozumitelném rozlišení jeho jednotlivých stupňů, na přirozené a zároveň institucionálně zaručené autoritě učitelů, na prioritě kvality a podružnosti kvantity. A udělat to musíme, pokud možno rychle, neboť škody plynoucí ze zanedbání celé generace mohou být zásadní a mohou fatálně ohrozit naši konkurenceschopnost a postavení ve světě.

K tomu:

Dobrý závěr celé monografie.

Podrobněji lze vývoj v ČR sledovat zde:

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19?fbclid=IwAR3kdxZhYD7krsZ_K-xrmwNkGlQMO5rsIjQe_0jAWZT___jH_9pV_KzA38c

Děkuji všem, kteří mi zasláním materiálů a doporučeními pomáhají. Rád uvedu jména, pokud dají souhlas.

(Pokračování)


 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář