Česká republika: +0,139 tisíc nových případů.
Evropský souboj (s budoucností Evropy bezprostředně souvisí):
Rusko : Francie |
18,6 : 10,4 |
Británie +37,0 tisíc nových případů. Téměř tolik, kolik celá Indie, a dokonce víc než USA (i když ty zase po víkendu vyrostou).
Izrael +4,0tisíc nových případů.
Bělorusko +2,0 tisíc nových případů.
Více než Austrálie.
Pokud srovnáváme jednotlivé země mezi sebou, je nutné uvažovat různou metodiku a další faktory, které výsledek ovlivňují (např. počet testů). K tomu se postupně dostanu. Důležité je však právě průběžně sledování, protože z časových řad lze vyčíst hodně i při odlišných metodikách.
Informace čerpám zejména z: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Jak to vidím
Názor člověka který sleduje dění a přemýšlí
Uveřejňuji bez úprav i s přiloženými grafy.:
Roman Papež
Na teto křivce umrtí z CSU je přesně vidt jak končila pandemie a kolik lidí v té době neočkovaných umíralo a jak v průběhu času se křivka vrátila k normálu.
Tedy všechny námitky antivaxerů na zvýšenou úmrtnost po vakcinaci jsou nesmyslné a jak prohlásil jeden lékař pokud má někdo předpoklady, na zvýšenou srážlivost krve tak existují běžné léky třeba Warfarin které předepisuje každý obvodní lékař. Je to pouze o tom jak jsme zodpovědní
Další rána pro naše antivaxery je uvolnění vakciny Pfizer pro běžné použití, tedy ta námitka experimentální už skončila a dá se předpokládat, že do konce roku bude většina vakcín v běžném užití.
Ještě poznámka k tomu co jistě přijde. Ano nic není na 100%, dokonce když jdete na slepák tak hrozí riziko komplikací a smrti. Ano žádná vakcína nechrání na 100%, ano žádný lék neučinkuje na 100%. Ano a žádná vakcína nechrání na 100% v přenosu na druhou osobu. Prosím už s tou stupiditou přestaňte.
Chápu, že naše svobodomyslná antivaxerská část obyvatelstva vymyslí něco dalšího a tak se budeme pořád tlouct čepicema.
A tak jen nějakej citát
"Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky, vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem."
"Hloupost se vyfackováním nedá vyléčit."
ps. doplnil jsem screen skutečného stavu v Izraeli
a k tomu odkaz
Konec COVI-epidemie v nedohlednu, ale co dál?
V době, kdy se "vytsunamila" iracionalita a dochází k oslabení funkčnosti institucí (i pokud jde o základní funkce), se náprava bez poctivé vědy a dobré teorie neobejde. K tomu jsme měli 29.1. workshop:Ekonomie a ekonomika doby postkovidové(pohled za horizont událostí)
Viz: https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html
Postupně uveřejňuji materiály, které se k tématu vztahují:
Svěží myšlenky o obnově kvalitního českého školství/8
Před pár dny mně kamarád dal knížečku k problematice školství s názvem Znalostní školství jako předpoklad rozvoje české společnostia následně mailem poslal v elektronické podobě. Překvapilo mě, kolik svěžích myšlenek v ní bylo. Intelektuálním rozsahem mě zaujal i P. Piťha, který byl ministrem školství už hodně dávno. Pár myšlenek jsem vybral jako ochutnávku. Neřídil jsem se reprezentativností, dal jsem přednost tomu, co mě pozitivně inspirovalo. Doporučuji přečíst a promyslet celé.
Veronika Valíková:
LITERATURA VE ŠKOLÁCH POTŘEBUJE PŘEDEVŠĺM SVOBODU
Pokud tedy chceme vrátit literatuře její význam, měli bychom ji propojit se životem. Ukázat, jak řeší problematické vztahy rodičů a dětí, sourozeneckou rivalitu či zradu přátelství. Jak se v ní odráží nejen láska, válečné konflikty a boje jedince s mocí, ale také statečnost, cesty za poznáním či vnitřní konflikty lékařů a vědců se základními etickými principy. Dokázat, že se i ty nejstarší příběhy stále znovu vracejí v moderních dílech literatury a kinematografie, že pronikají i do oblíbených žánrů fantasy a dystopických sci-fi. Nebát se srovnávat zdánlivě nesrovnatelné, vždyť kristovskou paralelu najdeme nejen v Irvingově Modlitbě za Owena Meanyho, Keseyho Vyhoďme ho z kola ven, Kingově Zelené míli a příslušných filmových adaptacích, ale také v Hvězdných válkách, Doktoru Who či v Matrixu. A moderní obrazy čertů a ďáblů nás straší nejen v Bulgakovovi, Tolkienovi, C. S. Lewisovi a Lukjaněnkovi, ale i v jednodušších knihách o Harry Potterovi či filmových pohádkách.
Literatura je studnice moudrosti, první učebnice etiky, filosofie a často i náboženství. A je především postavena na individuálním dialogu autora a čtenáře. Dopřejme mladým čtenářům více svobody při výběru knih i hodnocení textů, které čtou. Nepodceňujme film jako svébytné umění vycházející z literatury. Inspirujme otázkami, ale nevnucujme dětem názory literárních vědců. Vzbuzujme zájem, probouzejme lásku ke knihám. Vše ostatní už zařídí literatura. (S. 33)
K tomu:
Toto doporučení na závěr považuji zarozumné. Z vlastní zkušenosti vím, jak zajímavé diskuse mohou být v hodinách literatury. Měl jsem již na základní škole skvělé kantory a pak i na gymnáziu.
(Pokračování)
Podrobněji lze vývoj v ČR sledovat zde:
Děkuji všem, kteří mi zasláním materiálů a doporučeními pomáhají. Rád uvedu jména, pokud dají souhlas.
(Pokračování)