Článek Neužilův HUS: O moci a rozumu v současnosti/39

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Neužilův HUS: O moci a rozumu v současnosti/39

24. 09. 2019 - 11:15

maxim 1:
Nefalšovaní husité (pokračovatelé v učení Mistra Jana) reprezentovaní chudinou byli vedeni ideou nefalšovaného Křesťanství se Spravedlivým Bohem s jeho Spravedlivým Božím královstvím na zemi. Spravedlnost je ta skutečná společenská hodnota, kterou lidé neustále hledají.
Pravé Křesťanství je v podstatě ideou Spravedlivého Boha otce..
Judaismus a Islám, jsou kultem Pána boha a jeho poddaných, jejichž je pánem a vyvolil si je pro jejich mamonářství a bojovnost. To je účel, pro který tato kultovní panáboženství vznikly a během doby svým působením sprznily Křesťanství.

V Novověku byla Boží spravedlnost nahrazena spravedlivým právem ... v současnosti právním státem, nezávislou justicí a dalšími slaboduchými bludy ..
Hodnota spravedlnosti mezi od přírody nerovnýcmi lidmi byla nahražena slaboduchým bludem humanitní rovností ...
Až k takovýmto hloupostem se lidstvo dopracovalo ..

24. 09. 2019 - 15:25

radimvalencik: S řadou věcí souhlasím.
Pozitivní řešení? I pojem "rovnosti" může odpovídat (po hegelovsku) realitě, až k němu realita doroste. Rovnost musí být ekonomicky funkční. A to je jenom taková rovnost, která je rovností příležitostík rozvoji, uchování a uplatěňování schopností, tj. rovnost, která umožňuje využívat investiční příležitosti k rozvoji, uchování a realizaci schopností PODLE MÍRY JEJICH VÝNOSNOSTI. To je řešení "záhady dějin", reálné v součanosti.

---
radimvalencik.pise.cz

24. 09. 2019 - 16:53

maxim 1: Řešení záhady dějin spočívá v regulaci, regulaci, regulaci .....
V osvětové regulaci života společnosti v celospolečenském zájmu, v rozdělení majetkového vlastnictví na různě preferované formy celospolečenským zájmem z hlediska velikosti a v regulaci ve prospěch celospolečenského vlastnictví a nakonec v regulaci a v částečném plánovaní ekonomiky s preferencí celospolečenského zájmu ... vše založené na již vyzkoušených metodách v minulosti ..

K tomu je ale potřeba zformovat novou ideologii celospolečenského zájmu z těch stávajících ideologií pro vizi nové společnosti, jejiž základem bude spravedlivá míra rovnosti pro každého. Je to vyjádřeno stále platným, kdo nepracuje ať nejí.

25. 09. 2019 - 14:50

ondrey: Rovnost nemusi byt jenom ekonomicky funkcni, pokud chce byt udrzitelna, tak musi byt v danych oblastech efektivni, jinak od ni racionalni akteri upusit. s nejakymi vericimi nema cenu ztracet cas a pokud si Faktor casu neuvedomuji..tak nedospeji k Heideggerovu Dasein.Mohou se zase zavrit na Tabor chytraci.