Článek Neužilův HUS: O moci a rozumu v současnosti/11

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Neužilův HUS: O moci a rozumu v současnosti/11

03. 08. 2019 - 08:18

maxim 1:
Desátým dílem "poznámek" byl zkratkovitě popsán vývoj Západního kacířství, které bylo nositelem původního Křesťanského myšlení od pozdní antiky až do doby tohoto pokračování.
Vývoj Světa a Západu s institucializovaným katolickým křesťanstvím k středověké scholastice je pominut, přičemž se jedná o období téměř tisíce let, které je velice zajímavé a poučné pro pochopení úpadku Západu, katolické církve a tím i společnosti, který mělo napravit učení mistra Jana.
V šestém století vznikl islám, po judaismu, kde bohem je "Pán bůh", který si své podanné vyvolil jako obchodníky, si "Pán bůh" vyvolil své podané jako válečníky. Islám zničil během krátké doby Východní Perskou říši s přežívající učenností Starověku a Východní Byzanskou říši s "východní formou křesťanství" srazil na kolena.
Katolická církev převrátila původní Křesťanství z nohou na hlavu a z katolicismu se stalo judaizované a islamizované třetí primitivní náboženství. Bůh Otec byl nahražen falešným "božím duchem", který se stal "Pánem bohem" katolickou církví zmanipulovaných podaných.
Západní křesťanství ztratilo původní obsah a "náboženská filosofie" se stala žvaněním o formě, bez znalosti obsahu.

03. 08. 2019 - 15:34

maxim 1: K poznámce doc. Valenčíka :
Příběh mistra Jana, člověka hluboce věřícího v Boha a současně člověka, který hledal oporu v rozumu, který rozum bral jako oporu ve světě víry, jak dar od Boha, který nás současně činí odpovědným za naše skutky.

U mistra Jana to nebyla "hluboká víra" v Boha, ale "vědění" poznané v nitru sebe jako člověka (v jeho duši) za hranicí racionálního rozumu, je to ten přesah, který je vždy potřebný k pochopení podstaty věcí.
Racionálním rozumem je poznatelné jenom duchovno a zkoumání "Božího ducha", kterého správně identifikoval jako Absolutního ducha G.W.F.Hegel. Scholastické rozumování je tak v podstatě disputacemi nad božím duchem, který je tvořen fantaziemi těchto filosofů a Duch a duchovno je považovano za Boha.
Ve zkoumání duševna a duše, kde lze teprve poznat pravého Boha udělal pokrok v "racionální vědě" až K.G.Jung, který k vědomí -duchu a duchovnu, přidal přesah k nevědomí -duševnu a duši člověka.
Jung se samozřejmě inspiroval v Esoterní vědě, jako třeba Kepler, Newton a další ...
Jsou to ty čtyři úrovně, první Boha, druha duševna a třetí duchovna ...

03. 08. 2019 - 20:12

maxim 1: Když už jsem začal v souvislosti s Mistrem Janem s úvahou na téma vědění poznané v nitru člověka (v jeho duší), tak do třetice, aby to bylo lépe srozumitelné.
Racionální vědění je založeno na raciu, zvažování jednotlivostí poznávaných v materiálním světe, a tím lze pomocí logiky dojít k poznání principů materiálního světa.
Esoterní (iracionální) vědění je založeno na poznání komplexních analogií mezi Zemí, Vesmírem, mmateriálním a nehmotným duševním a duchovním světem.
Bůh stvořil Svět k obrazu svému, aby poznal sám sebe - jinak - absolutno se projevuje v hmotném světě jako na nejnižší úrovni, i Hegel z toho vycházel ....
A opačně odspoda lze z "obrazu Světa" pomocí vyšší logiky a analogií poznat principy vyšších úrovní nehmotného světa ...
No a co je duševno a duše člověka by bylo opakováním, a že duše človéka souvisí s absolutnem -Bohem je asi jasné, a že když některý člověk se "dopracuje" k poznání svoji nevědomé duše (nevědomí viz. Analitická psychologie K.G.Junga), tak má možnost poznat i Boha ....
Mistr Jan tuto složitou cestu poznání absolvoval, je to poznat z jeho učení ...