Komentář, na který odpovídáte

03. 08. 2019 - 15:34
 

maxim 1: K poznámce doc. Valenčíka :
Příběh mistra Jana, člověka hluboce věřícího v Boha a současně člověka, který hledal oporu v rozumu, který rozum bral jako oporu ve světě víry, jak dar od Boha, který nás současně činí odpovědným za naše skutky.

U mistra Jana to nebyla "hluboká víra" v Boha, ale "vědění" poznané v nitru sebe jako člověka (v jeho duši) za hranicí racionálního rozumu, je to ten přesah, který je vždy potřebný k pochopení podstaty věcí.
Racionálním rozumem je poznatelné jenom duchovno a zkoumání "Božího ducha", kterého správně identifikoval jako Absolutního ducha G.W.F.Hegel. Scholastické rozumování je tak v podstatě disputacemi nad božím duchem, který je tvořen fantaziemi těchto filosofů a Duch a duchovno je považovano za Boha.
Ve zkoumání duševna a duše, kde lze teprve poznat pravého Boha udělal pokrok v "racionální vědě" až K.G.Jung, který k vědomí -duchu a duchovnu, přidal přesah k nevědomí -duševnu a duši člověka.
Jung se samozřejmě inspiroval v Esoterní vědě, jako třeba Kepler, Newton a další ...
Jsou to ty čtyři úrovně, první Boha, druha duševna a třetí duchovna ...

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.