maxim 2: Jak je uvedeno v článku, elektromobil je cenově výhodnější než auto se spalovacím motorem jen díky dotaci nebo jiné formy podpory ze strany státu. Tak jistě, když bude stát dotovat auta s volantem ze zlata, budou pro zákazníka cenově výhodnější.
Že pro zákazníka může být dotovaný výrobek levnější není ovšem žádný div a napsat zvýrazněným písmem, že "elektomobil je poprvé cenově výhodnější než klasické auto", jako by se snad mělo jednat o nějaký milník, není na místě.
Dotování jakýchkoliv automobilů (i na elektřinu) je podle mne špatně (snad z výjimkou pro nějaké tělěsně postižené, kdy by se tak ovšem dělo z jiných než "ekologických" důvodů). Právě naopak, majitelé aut by měli nést více než dnes náklady na externality, spojené s jejich provozem.
Elektromobily žádné "ekologické" řešení nepředstavují - potřebují parkoviště a silniční infrastrukturu jako klasická auta, elektrické rozvody nejsou dimeznovány na nějaké masivní dobíjení (nutnost budování infrastruktury) a ani elektická enegrie nepadá bez enviromentálních dopadů jako mana z nebes. Ekologické dopady masivní výroby a následné likvidace baterií asi také nebudou zanedbatelné.
Ekologický způsob dopravy je chůze, jízda na kole a další v pořadí je veřejná doprava. MHD pro seniory je v některých městech zdarma a tak je to správně.
Mimochodem - zajímalo by mě, odkud autor čerpá, když píše, že "Právě emise z dopravy jsou totiž silným faktorem v klimatických změnách...".
Podle informací z internetu to asi není pravda. Např.podle publikace "EU transport in figures" (viz https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/4b352d6f-b540-11e7-837e-01aa75ed7 1a1/language-en) se sektor dopravy na emisích GHG v EU podílí 23.5% (s určitou výjimkou u námořní dopravy). Osobní automobily by měly být necelá polovina z toho, takže něco přes 10%. To sice není zanedbatelné, ale je jasné, že nadměrné zaměření se právě na tuto oblast problém emisí skleníkových plynů asi nevyřeší.
jan: Dezinformace neníjen vyložená lež, ale i zamlčení podstatného. Spotřeba elektromobilů se uvádí cca 15kWh/100km, ale zkušenosti z provozu ukazují, že je spíše okolo 20kWh/100km pokud započítáme provoz klimatizace a ztráty při nabíjení baterií.V ČR je zaregistrováno 5,7mil automobilů s průměrným využitím 15000km/rok. To představuje potřebu vyrobit cca 20TWh el.energie navíc což je cca 30% celkové současné spotřeby v ČR. Z jakého primárního energetického zdroje bude tato dodatečná elektřina vyrobena? Bez odpovědi na tuto otázku je výrok o ekologičnosti elektromobilů přinejmenším nepodložený či spíše nezodpovědný. A to zůstává stranou otázka totální přestavby distribučních sítí, aby bylo možno zajistit rychlonabíjení elektromobilů během delších cest. V podstatě by to znamenalo ke každé nabíjecí stanici přivést vedení 110kV. Neodvažuji se střílet od boku investiční náklady na takové přebudování distribučních sítí, ale pohybujeme se v řádu desítek až stovek miliard Kč.