ondrey: K příspěvku pana docenta Michaela Kroha uvedu následné.
1. Jeho zjevně chybné pochopení pozičního investování a vzájemné krytí porušování obecných zásad neimplikuje představu, že všichni jsou lumpové. Pan docent zjevně nepochopil o co v problematice pozičního investování a vzájemné krytí porušování obecných zásad kráčí. Jde o to, že pokud si chcete ve „hře života“ (The Game of Life,Ken Binmore 1995) tzv. výrazně polepšit, musíte být buď v reálné společnosti lépe informování, nebo jste nucen poručovat společenská pravidla s vidinou, že si vás všimnou ti, kteří je také porušují a ti vás tzv. nesestřelí a nabídnou vám pro vás vlastně vynucenou spolupráci v situaci, kdy si chcete výrazně polepšit. Takto popisujeme realitu s kolegy vedenými doc. Valenčíkem. Pokud nechcete zůstat na platformě třetího podpalubí Titaniku, tak se musíte prosazovat a to vás tlačí ke spolupráci nebo pojmem doc. Valenčíka, i.e. tzv. slouhovství.
2. Zde se pan docent zastává dummkopfské mantry východoevropských zemí tzv. evengelia vzdělanosti. To platilo v době proletářské tedy za V.I.Lenina ovšem né dnes. Nechci se slabě opírat do živobytí založeném na vzdělávání 80% lokální česky studujícíci generace Y, neustále argumentujícím tím, že tzv. „nemají žádnou praxi a nikde je pořádně nevemou“. Ne jejich cena práce je nízká, lokální. Nebudu zde rozebírat, že mnozí soudruzi docenti nepochopili ani trevírského rodáka K. Marxe a na univerzitě jim dnes nevysvětlí, že v globálním kapitalismu dnes nabízet na trhu pouze lidskou práci je dost naivní, proto se raději studentky svéknou.
Pro příklad disponující reálným výkonem, ale nemusíme chodit daleko tedy k nám do Německa. Absolvent Fachhochschule neumí sice roboty vyvíjet, ovšem je umí opravit, oživit atd. a to jelikož je na základě státně řízeného (už od G.F.W.Hegela, byl státním filozofem a pomohl k odklonění od silného vlivu církevního školství v německých zemích)vzdělávání, jako absolvent německých škol je schopen odborně domluvit na celém světě, ale i doma narozdíl od Číňana s vývojáři německy. Gymnazista pak franzousky či španělsky atd. To ho vynáší do pozice klíčového pracovníka v oboru, který má k tomu stanovený plat. Není tedy českým lokálním absolventem, docentem v angličtině zadrhávající, neschopný cokoliv anglicky hovořícímu zákazníku z Koree vyšvetlit atd. Jeho plat je determinovaný na základě funkčního business modelu a né nějakých akademických pseudotitulů či učitelských docentur, založeném na neustále schodkovém protektorátním eráru.
3. Industrie 4.0 jako „kladivo na hlupáky“. Ano je to tak...né Eduard I. vulgo Kladivo na Skoty, ale čtvrtá průmyslová revoluce, která již dnes výrazně rozdává karty. Pan docent by se měl poinformovat
kolik denně vyrábí automobilka v plně automatizované výrobě vozidel,framaceutická firma antidepresiv. A upozorňuji, že jsou daleko sofistikovanější výroby premiových vozů než je německá Škoda Auto. Proč jsou tzv. emerging economics rozvojové a nikdy nebudou rozvinuté, jelikož nejsou schopny se učastnit Industrie 4.0, takže se mohou hlupácky sobotkovsky zazubit u německého, švýcarského či japonského robota.
Nejsou si schopny sáhnout na vyšší přidanou hodnotu či reexporty, které dělají z Německa čtvrtou nejsilnější ekonomika světa. Slovenskou ekonomiku s nejvíce vyrobenými auty na hlavu v Evropě a po uvedení do provozu německými roboty plně automatizovanou výrobu v kontúrách Industrie 4.0 ve výrobě Jaguar-Rover-Land Rover v nově vznikajícím závodě v Nitře, kde budou roboti vyrábět 300 000 ročně a Slovensko se stane největším výrobcem aut v přepočtu per capita na světě. A není k tomu potřeba žádné slovenské kvalifikované pracovní síly, či vzdělaných absolventů pana docenta.
Ti si mohou dát z českého eráru čokoládu vyrobenou u firmy Milka bez doteku lidské ruky, a pokud je z jejich nepotřebnosti rozbolí hlava zajdou si do lekárny pro Aspirin od firmy Bayer a magistra vám ho potom, co z dopravníku z automatického skladu (hlidající samozřejmě množství zásob, expirace atd.) na pultě pouze s úsměvem předá.
4. Zde souhlasím s myšlenkami, základní, solidární průběžný a pak zásluhové systémy s účastí institucí. Samozřejmě na základě teorie pernamentního důchodu by si měl každý i třeba motivačně zvýhodněně akumulovat prostředky na své stáři. Proč by měl operátor dohlížející na praci robotů platit přes erár na vědce ve ztrátových institucíc.