václav pohoriljak: Tak se to rozbíhá do úrovně malých skript. Měl bych jednu otázku a jednu poznámku
1- Cituji "Investice do společenské pozice se vyplatí, pokud její efekt v důsledku zvýšení podílu na výnosu z dané investiční příležitosti oproti stavu, pokud by touto investicí nedošlo k omezení využitých investičních příležitostí, je vyšší než náklady na příslušnou investici do společenské pozice"
Nejsem si jistý, jestli správně chápu předchozí a tak jsem zkusil sestrojit příklad. Např. Kandiduju do obecního zastupitelstva, s tím , že firma, na kterou jsem napojen, investuje do obce 10 mil CZK pouze pokud já budu starosta. Na svoje zvolení starostou vynaložím 2 mil CZK . Chápu to správně ?
2/ Investovaní do společenské pozice mi připomíná výdaje firem na marketing. Některé firmy vynakladají prostředky na marketing pouze proto, že to dělají ostatní, navíc celkové prostředky na marketing vynaložené všemi firmami jsou vlastně vyhozené peníze, spotřebitelé to zaplatí v ceně výrobku. Stejně tak investovaní do společenské pozice v celku nic nepřinese.