ondrey: ...mnozí cynici (zejména ekonomové)tvrdí: Spravedlnost je jen řečnický termín používaný lidmi, kteří drží krátší konec tyče, tedy snaží se získat racionálně skrze spravedlnost více, a že lidé nebudou obětovat více vlastních výplat pro potrestaní nespravedlnosti nebo získání spravedlnosti. Jak George Stigler (1981, p. 176) napsal: "[When] self-interest and ethical values with wide verbal allegiance are in conflict, much of the time, most the time in fact, self-interest-theory ... will win . " Když sobectví a etické hodnoty jsou v široké slovní oddanosti v konfliktu, hodně času, většinu skutečného času teorie vlastního zájmu bude vítězit.
Např. ultimátním hry jsou jedním ze způsobů, jak otestovat, zda Stigler má pravdu.
Důležitá je reciprocita a to spíše než ekonomická (neméně nedůležitá) ta sociální: zásada vzájemného poskytování pomoci, výhod, ústupků, služeb, zboží a informací. A to jde...těmito ultimátními hrami koalice vzájemného krytí porušování obecně pčijatelných zásad se snaží svými dominantními vlivy ve hrách získat rozbití reciprocitních vazeb, které zdůrazdňují svázanost lidských individuí ve společnosti.Na to jak to je aplikováno v praxi se může každý v těchto dnech podívat v povoďnovém zpravodajství. Je to něco jako přímý přenos z Titova kolosea,kde se ve všech společenských třídách včetně císaře v hledišti lidé v přímém přenosu dívali 100 dní na hry oslavující utrpení a smrt,aby zapomněli na politické problémy a nebouřili se v Řimě císaři.