Komentář, na který odpovídáte

29. 01. 2016 - 22:29
 

jkaleta: Základní poučkou ekonomie je, že lidé reagují na finanční podněty.
Proč plánovat něco, co mohou učitelé vymyslet sami a lépe?
Tady není problém, jak dosáhnout efektivního učitelství. Problém je ten, že žákům byly sebrány peníze státem a ty pak stát přiděluje stejně dobrým i špatným učitelům. Je zcela irelevantní, co vymyslíme já nebo celá konference, když desetitisíce učitelů začnou samy přemýšlet, jakmile budou mít na své popularitě a úspěchu žádků finanční zájem.
K čemu pořádat konference o chytrých systémech, když stačí svoboda, aby začal fungovat ten nejchytřejší systém ze všech?

Vzdělání je normální zboží nebo služba. Nepotřebujeme, aby jej stát přerozděloval o nic více, než by měl stát přerozdělovat manželky, manžely, pracovní místa, polnosti, továrny, lidské orgány, nebo roky života (v zhmotněné v podobě vydělaných peněz). I kdyby to plánovači dělali sebechytřeji, nemůže být chytřejší, než miliony dobrovolných, oboustranně výhodných dohod. U přerozdělování lidských orgánů teče krev, proto je to zakázané a lidé se toho štítí. U peněz a školství krev neteče a to je celý rozdíl.

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: REFORMY (353) PROČ se UČIT