student: Jak tu někdo psal nademnou, učitel by měl vzbudit zájem ve studentovi a měli by ty informace které dostane být v jeho budoucím oboru uplatnitelné. A to je kámen úrazu.
Pokud vezmu indeferenční křivku ano máte naprosto pravdu je to základní pojem mikroekonomie a každej kdo se to učí, by ho měl znát. Ale teď si to vemte z pohledu studenta, na co mi to vlastně je? V podstatě na nic, pokud ukončí vysokou školu po magisterském studiu a nebudu si hrát dál na vědátora. Takže s toho jasně vyplívá, že podobné pojmy jako indeferenční křivka, paretovo optimum, náklady obětované příležitosti (pokud s tímhle pojmem příde člověk do firmy, koukaj na něj jak z jara), krabicový diagram a mohl bych pokračovat vlastně celou knížku mikro a makro ekonomie, jsou těm studenům k ničemu a nevidí v tom smysl se to učit. Jenže to je kolorit českého školství a důvod proč je většina studentů po studii totálně neuplatnitelná, učí se teorie k ničemu ale praxe žádná. Taky bych se tu mohl rozepsat o vás jako učitelých a vašich praktických zkušenostech, protože kdyby jste prošli praxí, možná by jste zjistili, že to co učíte a myslíte si, tak by mnoho firem zničilo. Tím samozřejmě nechci vás dehonestovat, protože co se týče VŠFS, tak každej kdo tam přednáší je prostě kapacita ve svém oboru, ale myslím si, že u spousty pedagogů ty praktické zkušenosti chybí.
A co se týče vzbuzování zájmu studentů od pedagogů, to je na delší povídání. Budu teď pouze mluvit pouze o katedře ekonomie. Na škole jsem se setkal jako student se třema pedagogama co učí mikro a makro ekonomii s panem doktorem Bedretdinovem, panem doktorem Wawroszem a panem inženýrem Miholou. Začnu od pana Bedretinovova, to je člověk, kterej by měl učit jak se vlastně správně má přednášet. Každá jeho přednáška byla zážitek a na každou jsem se hrozně těšil, lepší pedagoga jsem v životě nepotkal, to on ve mě vyvolal obrovskej zájem o ekonomii. Doporučil bych každýmu pedagogovi školy jít si sednout na jeho přednášky, nikdy se nestalo, že by tam bylo velmi málo studentů nebo nikdo. Co se týče pana Wawrosze, tak to bych si dovolil odpověd na otázku, kterou jste kladl studentovi, jestli jste duševně vyšinutí. Ano pan Wawrosz duševně vyšinutý opravdu je, pominu to, že za dvě přednášky vypije 6 litrů kofoly a to že koukám dost studentkám do výstřihu a jiné věci. Ale to nejpodstatnější, plete si přednášení studentům s přednášením na vědecké konferenci, takže to vypadá tak, že na jeho přednášky nechodí nikdo. Ale abych ho jen nekritizoval, vím, že základy mikro a makro ekonomie jsou z velké části jeho práce a čte se to výborně, osobně jsem obě knížky 4x přečetl, čte se to samo. Pan Mihola je správnej člověk a myslím si, že toho má dost co říct, ale jeho přednášení taky není žádná sláva a je to člověk, kterej taky ve studentovi nevytvoří ten zájem o daný předmět. Hlavně je kovaný v konspiračních teoriích a když pak v prezentaci nějakého tématu makroekonomie má slidy o tom jak svět ovládají ilumináti, tak to asi taky moc nepřidá.