Komentář, na který odpovídáte

15. 01. 2016 - 22:29
 

jkaleta: Poučení všem učitelům (ekonomie): člověk se věci naučí, až když je k něčemu potřebuje. Učit věci bez potřeby samotného studenta je jako prodávat na trhu bez poptávky. V tomto příkladu vznikla studentovi poptávka až při samotné zkoušce a teprve tehdy student přešel z režimu informačního bulimika do režimu informačního degustátora.

Učitel by neměl učit, jednak má každý svoji hlavu, jednak se učit umí úplně každý, i sebehloupější lidé. (odnaučovat se, to už je něco jiného) Učitel by měl vzbuzovat v žácích zájem, zvědavost a touhu se učit, nebo by dokonce měl vytvořit prostředí, ve kterém žáci ty informace co nejdříve a nejaktivněji využijí. Testovat znalosti pozdě je jako trestat zločin po mnoha letech, velmi neúčinné.

Nauka o učení nám dává různá chytra a moudra o tom, jestli má být u učení otevřené nebo zavřené okno nebo puštěná hudba, ale učit (se) inteligentně pro inteligentní účely jsem ještě nikoho neviděl.
Já ze státního školství neumím skoro nic, co mě naučila škola, to umím ze všeho nejhůř. Kdybych se neučil sám ve volném čase, tak se za své vzdělání stydím.

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.