Článek REFORMY (121) A ještě spor o HCC

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: REFORMY (121) A ještě spor o HCC

31. 05. 2015 - 10:02

jkaleta: Líbí se mi tahle odpověď a rozhodně bych tenhle systém preferoval oproti současnému. Mám ještě jednu otázku, možná je za tím moje nedostatečná znalost HCC. Výběr vede ke kvalitě. Vidíme tady, jak probíhá výběr školy na straně studentů.

Ale chci se zeptat, jak by probíhal výběr vyučujících, tj. jestli se dá taky ovlivnit roztřídění dobrých učitelů od špatných. Na současných školách je to směs, kde najdeme v profesorském sboru velké osobnosti a poutavé vypravěče, ale taky pár podivných figurek a hříček přírody, jejichž přednášky každý protrpí.

Výběr učitelů mohou provádět jen studenti bezprostředně. Hodnotit učitele podle studentských příjmů X let po vystudování je na velmi dlouhé lokte. A spoléhat na to, že škola z vlastní iniciativy dynamicky upraví platy učitelům podle zpětné vazby studentů, kteří stejně nemohou příštích pár let odejít a skutečně něco změnit, je planá naděje.

Vybavuje se mi Country Estráda, která byla v porovnání se školstvím vrcholem demokracie a transparence - vedle svérázného hlasovacího systému ještě Ivan Mládek vyplácel jednotlivé umělce přímo na jevišti po vystoupení. Možná nezbývá, než zavést elektronický hlasovací systém jako aplikaci do školního systému a hodnotit učitele každý den.

Už ve smlouvě žáka se školou bude muset být zakotveno, že část školného bude moci žák dynamicky přerozdělit podle kvality přednášek jednotlivým vyučujícím. Učitelé budou sbírat hvězdičky a lajky jako na Facebooku a Youtube. Nekvalitní odejdou, kvalitní přijdou.