Článek Jaké reformy a proč (131): Financování OPS VIII

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Jaké reformy a proč (131): Financování OPS VIII

16. 06. 2014 - 23:43

ondrey: Nebyla by zajímavější otázka, co ti, jak autor článku píše vychovaní komunisty schválenými večerníčky a pohádkami v globálním měřítku umí? Myslím si, ten pohled do českého zrdcadla než televize by byl poněkud nešťastný. Pohádkoví diváci nezvládají dnes kooperaci ani s těmi nejdůležitějšími sousedy z "útulné hory" ve spojené a Trautenbergy ovládané Evropě, tak jak to za císařství nezvládali nejdříve stavové a pak Mlado/Staročeši s Vídní.Ochrání se svojí mateřštinou -Josefem II germánsky zametenou od toho lokálními českými lokalintelektuály nenáviděný schumpeterovský Trautenberg.A každý z venku,kdo nevelebí stověžatou a levné pivo a holky je s jinými názory na havlovsky růžosrdečná devadesátá ala Karel Kryl neotiskován či naposledy jako Noam Chomsky pochybnými intelektuály proprán. Nebo každý, kdo je skupinově kooperativní je těmito osobami lenisko-marxisticky v mediích onálepkován.
Podle mě tuzemští hráči postrádají od začátku devedesátých let společný přístup k řešení úloh v systému o více hráčích. Asi z těch večerníčků pochází absence v hledání postupů, jak zajistit vhodnou a tedy účinnou kooperaci mezi libovolnými,
samostatnými hráči. Snahou by místo nejapného civění na sousedy Trautenbergy si maximálně zachovat autonomnost a vytvořit motivující podmínky, které dovolí dosáhnout hráčům v rámci jejich kooperare požadovaného řešení úlohy. Vícehráčský systém se tak vyznačuje velkou flexibilitou (při pohledu na Spolkové země nebo USA), od které si slibujeme automatické nalezení vhodných postupů vedoucích k dosažení požadovaného cíle, aniž bychom museli postupy blíže PŘEDEM (např. věčně děravými českými zákony) specifikovat. Výhledově si od takovéhoto volného (tržně svobodného) propojení hráčů (na Západě lidé nemajetní vědí,že musí držet pospolu) slibujeme spontánní vzník synergického efektu, kdy chování celku znamená víc než prostý součet schopností jednotlivců. Pak by fungovaly strany,parlament...sousedé a na nich by šla stavět jakási ekonomika produktivních služeb.
Západní demokracie dávno vědí, že systém více hráčů je primárně určen pro dynamické až stochastické prostředí, kde je třeba se operativně a správně rozhodovat.Např. vyhrávat války, vykořisťovat nekooperující iracionály ...i to se obyvatelům Kotlinky dlouhodobě nedaří.Naposledy prohráli válku o zelenou energii jakýsi další Grünwall s Německem a Rakouskem o posílání zelené větrníkové energie, či zase zpět zelené vodní aplské energie. Pokud by bylo prostředí plně deterministické, pak by stačilo použít standardní algoritmy pro hledání optima.A česká vláda by do takovéhle diskriminace nikdy nelezla.Stačilo ne po Grossovsku nekrást s Polskem,ale s ním kooperovat,postit se a budovat wall. Od vícehráčového systému si Evropané dále slibují, že celkově zkrátí dobu potřebnou na zpracování problému (díky paralelnímu přístupu)zvýší operativnost a spolehlivost zpracování (díky dostatečné flexibilitě hráčů a jejich vzájemné zastupitelnosti a schopnosti se prosadit do řídících uzlů).Nevšiml jsem si,že by trautenberské firmě v ČR jako je třeba německá Škoda Auto, byl jako předseda představenstva někdo z místních luhů a hájů.