strigi: Ad nektere ulohy k zamysleni
Odhadem si myslím, že relevantni jsou predevsim vysvetleni 1 a 2. Ta ostatni mohou byt jejich derivaty, resp. z nich dale vyplyvat. Formou vyplaty je napr. lepsi splynuti a sounalezitost se skupinou, „nevybocovat“, resp. snaha se do nejake skupiny zaradit s ocekavanim odmen. Proto bez velkeho premysleni treba spontanne preferujeme to, co delaji nekteri ostatni – napr. luxusni spotreba – snaha zaradit se mezi elitu. Roli v tom zrejme take hraji mimo jine autority (napr. celebrity) a media. Podvedome muze jit zase o snahu byt stejne uspesni jako oni.
Zajimave by bylo take zkoumat vzajemny vztah Dunning-Krugerova efektu a konformity. V beznem zivote je mozne se napr. casto setkat se vzdelanymi lidmi, kteri snad maji v urcite oblasti pomerne logicke mysleni a kriticky nadhled, zatimco v jine oblasti dokazi papouskovat fraze z medii, ani se nad nimi nezamysleji.