Článek Moderní trendy marketingu a hledání smyslu

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Moderní trendy marketingu a hledání smyslu

02. 07. 2023 - 11:33

ip: Asi nikoliv náhodou mohou principy v článku souznít s řadou náboženských kultů. A nikoliv náhodou se stopy mystického uctívání objevují již u prehistorického člověka (např. jeskyně Altamira). Dobře propracovaný náboženský kult nabízel všechny složky uvedené v článku. Nabízel budoucnost vztaženou k přítomnému bytí. Nabízel užitek, protože přispíval ke společenskému tmelu a dokonce nezavrhoval chudobu (jak se dnes často děje) tím, že nabádal úspěšnější k podpoře méně úspěšných. Nabízel také zážitky a prožitky (společná modlitba v rodině, nedělní pobožnost, slavnosti jako vánoce, velikonoce atd.). Právě skalní konzervativci tvrdí, že mizérie společnosti je následek odvratu od těchto principů. Hluboce věřící G.K. Chesterton dokonce tvrdil, že kdo nevěří v Boha, dokáže potom věřit všemu. Již dříve jsem upozornil na Green Deal, kde se podle mnoha názorů jedná spíše o kult, než o jednoznačný objektivní fenomén. Vzpomínka na prehistorického člověka mi nabízí myšlenku, že člověk má asi ve svém "hardware" potřebu něčeho takového, aniž si to uvědomuje. Ovšem často si to uvědomuje řada manipulátorů jak v minulosti, tak v přítomnosti, která toho často využívá ve svůj prospěch.

03. 07. 2023 - 16:20

radekn*: Ano, pokud berete v úvahu náboženství tzv. vnějšího Boha, kterému se klaníme, bojíme se ho (protože neposlušné trestá a poslušné vyzdvihuje).
V případě gnostického křesťanství, Védské duchovní tradice a původního buddhismu, kde se bytost vztahuje k vnitřnímu Bohu a své konání cílí k tomu, v každém životě se vibračně dostat výše až přejde do Nirvány - dostane se na úrověň Boha = splyne s ním - Purušou. A tento Bůh je chromý a hluchý (tedy tzv. nás má na praku - netrestá a nechválí = prostě je).

To znamená, že je na každém jedinci, jak rychle chce stoupat výše, neznečišťovat si karmu, což mu může trvat stovky ale i tisíce životů.
V takovém případě odpadá hledání smyslu, ale i riziko ztráty smyslu života!!! Smyslem a úkolem každého momentálního bytí dané bytosti na této planetě je "být lepší bytostí" a to buď nešpiněním Karmy, nebo díky plnění úkolů jejím pročišťováním.
Což souvisí s prožitkovým marketingem. Védská duchovní tradice tomu říkala - dobrými činy a myšlenkami "posilovat svého vnitřního boha Átmana".

Není to prosté?