radekn*: Ano, pokud berete v úvahu náboženství tzv. vnějšího Boha, kterému se klaníme, bojíme se ho (protože neposlušné trestá a poslušné vyzdvihuje).
V případě gnostického křesťanství, Védské duchovní tradice a původního buddhismu, kde se bytost vztahuje k vnitřnímu Bohu a své konání cílí k tomu, v každém životě se vibračně dostat výše až přejde do Nirvány - dostane se na úrověň Boha = splyne s ním - Purušou. A tento Bůh je chromý a hluchý (tedy tzv. nás má na praku - netrestá a nechválí = prostě je).
To znamená, že je na každém jedinci, jak rychle chce stoupat výše, neznečišťovat si karmu, což mu může trvat stovky ale i tisíce životů.
V takovém případě odpadá hledání smyslu, ale i riziko ztráty smyslu života!!! Smyslem a úkolem každého momentálního bytí dané bytosti na této planetě je "být lepší bytostí" a to buď nešpiněním Karmy, nebo díky plnění úkolů jejím pročišťováním.
Což souvisí s prožitkovým marketingem. Védská duchovní tradice tomu říkala - dobrými činy a myšlenkami "posilovat svého vnitřního boha Átmana".
Není to prosté?