jaroslav turánek: Z larvy komunismu se vyklubal mrchožrout. Kdo by očekával, že se vylíhne krásný Jasoň červenooký. Soudruzi se zbavili legitimací KSČ a rozutekli se budovat demokracii a byznys se stáním majetkem do všech stran. Generál Pávek dokonce vyrazil na zteč na Hrad. V cestě mu stojí spolustraníci Babiš a Zima. Pravda a láska zase dostane na zadek, jak si zaslouží.
petr krejčí: Připomnělo trochu Marxovu poznámku z 1. kap. jeho práce „Osmnáctý brumaire Ludvíka Bonaparte“: „Hegel kdesi poznamenává, že všechny velké světodějné události a osoby se tak říkajíc přiházejí dvakrát. Zapomněl dodat: jednou jako tragedie, po druhé jako fraška“.
ludvík: Srovnání nynějších 20.let t.st. s 50.lety m.st. je zcela neadekvátní a neodpovídá vývoji u nás a historii. Vhodnější je jejich srovnání s obdobím okolo roku 1938, s nástupem fašismu a nacionalismu u nás.
radimvalencik: Omyl - dnešní doba směřuje k padesátkám, nikoli pomnichovanství:
Tahounem nástupu fašismu tehdy (po Mnichovu) nebyla vláda, nyní je. Tj. jedna analogie - nástup represivního režimu tažený vládou 50. a 20.
Současný režim se stává stále represivnější a selhání soudů v perzekuci lidí mnohonásobně přesahuje pomnichovské období. A represe páchá domácí moc, nikoli cizí. Tj. druhá analogie - je to jako v padesátkách.
radimvalencik: Omyl - dnešní doba směřuje k padesátkám, nikoli pomnichovanství:
Tahounem nástupu fašismu tehdy (po Mnichovu) nebyla vláda, nyní je. Tj. jedna analogie - nástup represivního režimu tažený vládou 50. a 20.
Současný režim se stává stále represivnější a selhání soudů v perzekuci lidí mnohonásobně přesahuje pomnichovské období. A represe páchá domácí moc, nikoli cizí. Tj. druhá analogie - je to jako v padesátkách.
maxim 1: Jenom napovím, protože je to na celou knihu ..
Ta zdánlivá absurdita symetrie dějin i absurdita některých jejich hodnocení vyplývá z rozdvojeného vývoje lidských individuí a jimi tvořené společnosti ...
Přírodně historický, resp. biologický vývoj lidské společnosti je přibližně lineární a odpovídá Marxovu historickému procesu probíhajícímu v jím uvažované základně (takže ten socialismus určitě přijde ...)
Kulturně historický vývoj, jako druhá složka, ale uvedenou linearitu narušuje a vytváří ten zdánlivý zmatek ..., obrazně je to někdy směrem k lidství, jindy směrem k opicím, různě i intenzita dynamiky vpřed nebo dozadu kolísá ...
Kulturní vývoj je v podstatě ten Marxův vývoj lidského vědomí a je úhelným prvkem nadstavby, Marx nadstavbu odbyl tvrzením že vyrůstá ze základny, ale je to mnohem složitější ..
Když budete přemýšlet i o "kulturních revolucích" (revolucích ve vědoní) uměle vyvolaných, nebo reagujících na okolnosti, tak ta obsurdita se začne pomalu vytrácet ...
Ta dnešní absurdita má kořeny v kulturní revoluci 60. let min.století ...
I v dějinách zpět si je možné promyslet co znamenal "kulturně revoluční" romantismus po nástupu liberálních revolucí rozšířených po Evropě Napoleonem (tam patří naše Národní obrození, o kterém znova uvažujeme, je to správné ?) ...
radimvalencik: Dík za podněty. Asi by to chtělo probrat v menším okruhu přemýšlivých lidí, třeba někdy na osvědčném meetu.