Model hry TITANIC a jeho využití/17

23. květen 2017 | 07.00 |

Model hry Titanic, efektivní nástroj analýzy současné reality – 17. část

Interpretace asymetrie základní hry

Koncept komplexu her typu Titanic (do kterého patří i hry typu Souboje klanů) se odvíjí od reálného faktu toho, že jádro současné globální moci, které ztratilo jak schopnost kontrolovat globální vývoj, tak zejména schopnost vyvést vývoj civilizaci ze současné slepé uličky a z toho vyvěrající krize, se pokouší rozehrát hru typu Titanic v globálním měřítku, viz:

Starší studie: http://radimvalencik.pise.cz/2846-podstata-soucasne-moci-uvaha-k-vyroci-28-10.html

Novější studie: http://radimvalencik.pise.cz/4432-pred-jihlavou-o-degeneraci-soucasne-moci.html

Globální hru typu Titanic se ti, kteří patří do jádra současné globální moci, pokoušejí rozehrát přes hry (předehry) typu Souboj klanů tím, že živí různé historicky vzniklé animozity a v řadě zemí se jim to daří.

Jedním ze základních rozdílů her typu Souboj klanů od her typu Titanic je, že ve hrách typu Souboj klanů zpravidla existují dominantní vyvolení hráči, tj. ti hráči, kteří se při vítězství příslušného klanu zachrání s jistotou a kteří rozhodují o tom, kdo bude do klanu přijat. Ve hrách typu Titanic mezi skupinou hráčů volících kooperující strategii dominantní vyvolení hráči nejsou. Právě díky této asymetrii se mnohonásobně zvyšuje pravděpodobnost toho, že:

1. Možnosti rozehrání hry typu Titanic prostřednictvím her typu Souboje klanů jsou v globálním měřítku velmi omezené.

2. Pravděpodobnost prosazení kooperativní strategie již v samotném počátečním stádiu rozehrávání globální hry typu Titanic je velmi vysoká.

Závisí především a hlavně na tom, jak rychle bude lidem docházet, o co jde.

K tomu několik ne zcela souvisejících poznámek reagujících na některé uzlové prvky současného vývoje:

1. Začnu problémem migrantů. Vztahuje se i na ně kooperativní strategie? Samozřejmě. Na ty, kteří jsou s námi na jedné lodi a ctí pravidla kooperativní hry. Tj. nejde o to vyvolávat animozity vůči uprchlíkům, ale důsledně požadovat dodržování pravidel hry. A také důsledně čelit všem pokusům těch, kteří se pokoušejí o rozehrání předehry jako hry typu Souboj klanů, jakýmkoli způsobem oslabovat či relativizovat požadavky na dodržování pravidel ze strany uprchlíků. Požadavek stejného metru je zásadní a dostatečně orientující. Nepřítelem nejsou uprchlíci, ale ti, kteří prostřednictvím některých z nich rozehrávají zlé hry.

2. Pokusy rozehrát předehru globální hry typu Titanic jako hru typu Souboje klanů (jak se to jádru současné globální moci podařilo v řadě zemí) v naší zemi neprocházejí a patrně neprojdou. A to přes zoufalé snahy, které činí současnou globální moc i její slouhy slouhů čitelnými. (Je např. absurdní, když si sociálně demokratický ministr vnitra pochvaluje fungování mccarthyovského centra pro "potírání dezinformací", jehož jediným výsledek je vyfabulovávání různých "spiknutí".)

3. V rámci fungování struktur založených na vzájemném krytí porušování obecně přijatých zásad "pod taktovkou" současného jádra globální moci se však podařilo dosáhnout toho, že doposud reprezentace žádné politické strany ani její frakce není připravena:

- Pochopit oč dnes běží (a nejen není připravena, ale nechce, "zapouzdřila" se vůči tomuto poznání).

- Vést prosazení kooperativní strategie (nemá představu, o čem by to bylo).

- Čelit tomu, aby byla zneužívána k zastírání příčin současných problémů (dostala se to pozice slouhy slouhů a nechce si svoji roli uvědomovat).

4. Proces vyzrávání společenského vědomí (tj. postupného uvědomování si toho, o co jde) tak probíhá mimo politickou reprezentaci, za to však na velmi širokém základě. Výrazně poroste počet osob, které svým kvalifikovaným a realistickým viděním současného dění, chápáním toho, o co jde, svou schopností sdělovat, o co jde, svou vytrvalostí i lidskými parametry apod. mnohonásobně předčí materiál, který je dnes představován jako alternativa Zemanovi do prezidentské funkce.

(Pokračování)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář