Volby2017/076: O čem bylo turecké referendum?

21. duben 2017 | 04.02 |

Článek vychází z mé první reakce na to, co se v souvislosti s tureckým referendem odehrálo. Můžeme hovořit o porušení řady pravidel demokratické volby v Turecku. V Německu tato pravidla porušena nebyla. A vysledek? - Merkel měla odstoupit. Uchovalo by to zdání částečně fungující demokracie. Bohužel žijeme v hluboké nedemokracii.

Erdoganovu totalitu volilo 59 % zahraničních Turků. Domácích jen 51 %. To je pro normálního člověka jasný signál zhoubné merkelovské politiky (s malým "m", protože ta je totožná se schlutzovskou politikou). Tak dál nelze...

K tomu docela zajímavý kolotit:

Jakub Janda:

Takže si Turci dobrovolně zvolili diktaturu. Byť těsně (51 %), takže řada z nich s režimem nesouhlasí.

Je na čase ukončit rozhovory o vstupu do EU.

59 % Turků žijících v zahraničí zvolilo "ANO", což lze s nadsázkou chápat jako pomstu těm, co zůstali doma v Turecku. Diktátoři táhnou, známe to z historie.

Já:

Hlavně, aby to do EU nepřišlo jako "příklad hodný následování". Zatím to vypadá tak, že se na importu moci tohoto typu spíše pracuje...

K tomu: Čekal jsem to horší. Takové masírování zevnitř a nahrávky na smeč Erdoganovi od současné euroreprezentace... Turci to teď nebudou mít lehké, ale u mě stoupli v očích. My budeme brzy stát před otázkou volby také. Uvidíme, jak obstojíme.

Mj. těch neuvěřitelných 59 % "zahraničních" Turkůsvědčí o tom, jaké máme obrovské problémy a jak se nám (oprávněně) z - i tureckého - "nadhledu" nevěří. Chceme-li přežít, musíme začít problémy řešit. Být respektovaným a perspektivním partnerem, třeba i pro Turky. Odstavit euroreprezentaci, která fatálně selhala (právě o tom turecké volby vypověděly nejvíce), emancipovat Středounijní prostor, začit dělat koncepční reformy, čelit současné globální moci.

Tady je návod:

http://radimvalencik.pise.cz/4161-r2017-046-m-monografie-cely-text-ke-stazeni.html

 (Pokračování navazujícím článkem)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář