ondrey: K panu Pavlu Bělohrádkovi asi toliko.Jeho vyhrožování a právo na veto mi přijde velmi úsměvné zvláště v situaci,kdy se chtěl lísat na fotografii k Angele Merkel.
Jeho vzor tedy není těžké rozpoznat: ovšem k jeho počínání bych mu doporučil se seznámit se svatopavelský ideálem zákona a milosti v podobě, jak ji přetransformoval Rousseau. Podle Rousseaua společenský pokrok prohlubuje rozpory: probouzí lidskou žádostivost, a jak se člověk dostává do přílišné blízkosti svých bližních, jeho sebeláska se mění ve zkaženost, protože zjišťuje, že mu ostatní buď dostatečně neslouží, nebo ho příliš omezují. Rousseau na to má recept; recept o němž věřil, že funguje pouze tehdy, použije-li se jako prevence, a nikdy jako
léčba, a který spočívá v tom, že se změní cíl lidských tužeb, láska k celku nahradí sebelásku. To je základní vzorec socialistického myšlení tedy sobotkovských stoupenců a částečně i části hnutí ANO. Opět od Rousseaua odvozuje socialismus své přesvědčení, že společenské antagonismy pramení z "objektivních podmínek", s jejichž odstraněním zmizí i spory. A socialismus si vybral soukromé vlastnictví jako tu základní" podmínku", která plodí antagonismy.(neustálé tlaky obyvatelstva na to,že jde jen o koryta,ale socialismus považuji za redistribucionismu stává konzervativní ideologie intervencionistického státu a skupin jeho klientů z nichž plyne profit.To je dnešní záměr té mocenské činné části oranžové partaje.
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/816-komentare.html#komentare)
To vše vede v první řadě k základnímu antagonismu mezi těmi, kdo majetek mají, a těmi, kdo ne, a v druhé řadě pak k zápasu mezi majetnými.