ondrey: Ztráty bez součtu "odložit" nepůjde
Není pochyb, že na základě opatření vlády ČR a selhání při řešení exogenního poptávkového šoku, dochází již nyní k uspíšené hospodářské recesi. Nepřipravenost vlády v oblasti zdravotnictví a další fatální selhální v shut down ekonomiky vede k okamžité finanční nejistotě a nižší dostupnosti zdrojů pro všechny nejen firmy, banky žijících v ČR převážně z toků peněz a úvěrů ale i stát. Již v loňské roce byl na trhu značný pokles prodeje nových vozů celosvětově, ale i v ČR doprovázený chybnou strategií na čínském trhu, ekologickými restrikcemi a jinými komplikacemi. Poptávka po vozech byla slabší a díky odložení nákupů nových vozidel zejména „standardními“ zákazníky (to je těmi, kteří pravidelně obměňují svůj vozový park) z důvodů COVIDu takřka zanikla. To je v ekonomii velký problém nasledovaný pastí likvidity, naopak spekulativní poptávka bohatých a oligarchů může absorbovat všechny přírůstky peněžní zásoby, ovšem už A.Marshall pravil: …předmět ekonomie je příliš abstraktní, než by mohl určovat politický vývoj. Nově zavedené adjektivum autorem přípěvku „odložená“ poptávka (nejspíše od vazby odložená spotřeba) ukazuje, jak je současné chápaní pojmů a s tím spojené rozhodování mimo. ČR pouze kopíruje stylem Čapkova dortu, co vidí přes náhubky okolo a žádný zachytitelný signál není, jelikož parlament ve věci opatření ještě nezasedl a finanční prostředky vláda zatím uvolněné nemá. Zmrzlina důvěry v ekonomiku taje a a prostředky denně (cca 6 milliard/den)vedle hraběcích rad T.Sedláčka mizí. Nutno si však uvědomit, že český automobilový průmysl nejsou jen výrobci osobních automobilů, ale i dodavatelé, kteří tvoří více než 50 % celkového objemu výroby tuzemského autoprůmyslu a současně i cca 50 % jeho exportu. Domácí výrobci skupin, dílů a příslušenství dodávají své produkty v podstatě do všech evropských automobilek, takže propad prodejů zahraničních vozů na kterémkoliv trhu má jednoznačně likvidační dopad na výrobu a tím i budoucí zaměstnanost v tuzemských firmách. Firmy se opevnily ve vyjednávání a bez kurzarbeitu výrobu nerozjedou,na stole zbývá "odložený" účet pro v minulosti utracející stát. Ministři v čele se superministrem se zabývaji "odložením" poukazů na dovolenou z roku 2020 na 2021 či otvírací dobou v OBI. Pro superministra je osvědčená motivace využívat příspěvku zavedeného v jiných zemích, a hrát pak v evropském kontextu klasickou roli „černého pasažéra“ doprovázenou silně negativní politikou EU sabotérství na poli dotací od šéfa ze Strakovi akademie.