Článek Pár poznámek k „Poznej sám sebe“ (Svítek – Žák)/2

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Pár poznámek k „Poznej sám sebe“ (Svítek – Žák)/2

04. 01. 2020 - 09:09

josef novák: Hlavním poučením z celého „Poznej sám sebe“ (Svítek – Žák) je:

1) Mějme každý z nás mysl otevřenou natolik, aby každému z nás mohl kdokoli cokoli nakukat,

2) Udržujme myšlenkový svět každého z nás natolik osobitým, abychom se nikdy nedokázali s ostatními sjednotit k obraně našich společných zájmů.

Není těžké si domyslet, proč právě tohle nám Radim Valenčík st. chce naočkovat.

Půvabná je od Radima Valenčíka st. tato věta (uvedená v článku "Pár poznámek k „Poznej sám sebe“ (Svítek – Žák)/1" http://radimvalencik.pise.cz/7450-par-poznamek-k-poznej-sam-sebe-svitek-zak-1.html):

"Zapou zdřence velmi snadno poznáte podle jejich argumentace, resp. podle toho, že argumenty nahrazují cejchováním a kádrováním."

.

K této větě jako názorný příklad argumentačního umění Radima Valenčíka st. si každý může zde na blogu přečíst jeho článek "PENZE: Nominální a reálné stáří" (http://radimvalencik.pise.cz/7427-penze-nominalni-a-realne-stari.html) - stojí to za to.

04. 01. 2020 - 10:35

maxim 1: Zvolené téma poznání člověka sebe sama je pro samotnou filosofii asi neřešitelný problém, k dopracování se ke komletnímu poznání tohoto tématu odspodu od racionálního materiálna je potřeba přesah k psychologii - interdisciplinární přístup ..
Hegel někam dospěl v chápání spirituálnosti (duchovna) jako absolutna, potom přišel Marx s tím, že Hegelova filosofie stojí na hlavě a převrátil ji na nohy .. Freud jako sexuální meterialista v psychologii zprimitivnil emociálno (duševno) na libido se sexuálním pudem, Junng to celé zase převrátil z hlavy na nohy objevením struktury "duše člověka" a emocí ...
Filosofie ve svých dějinách stále tápe a nedokáže sjednotit pohled na dualitu materiálního racionálna života a spirituality společnosti (duchovna společnosti) a na fenomen osobní emocionality lidí (duševna lidí) ... je to podobné jako se sjednocením teorií ve fyzice ..
Chce to trochu jiný filosofický přístup s odklonem od racionality k původnímu "idealismu" filosofie, který je přístupem shora od základních těžko objevitelných ideíí, principů a "jiných zákonů než lidských" naší skutečnosti ...
Nebudu se k naznačenému tématu více rozepisovat ..., ale naším největším problémem už od začátku novověku jsou ty naše "lidské zákony" ....