Článek Těch 30 let... I.

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Těch 30 let... I.

28. 10. 2019 - 09:12

josef novák: Ne, je to jinak:

Těch, kteří si myslí, že za minulého režimu bylo lépe, je hodně a hlavně jich rychle přibývá i mezi těmi, kteří minulý režim nezažili.

Ony totiž vaše výše uvedené tři body jsou pravdou jen částečnou - ve skutečnosti mají těžkou (a rostoucí) váhu např. tyto "drobnosti" (navazuji na vaše číslování):

4. I za stejně efektivní práci bereme jen zlomek platů našich sousedů (Německo, Rakousko), přičemž mj. jejich platy jsou tak vysoké i proto, že naše jsou tak nízké (Piketty - Češi jsou poražený národ),

5. Ve stejném balení se u nás prodává podřadná kvalita ("reálně socialistické" normy zaručující kvalitu byly u nás v první polovině devadesátých let zrušeny, proč asi?) a úsilí o nápravu zhatila nakonec direktivně, ale poloutajeně,
Evropská komise,

6. Logickým působením "zázračného" trhu stoupají u nás mj. ceny (i výše nájmů) bytů tak, že se bydlení stále více stává nedostupným,

7. S předchozím bodem 6 souvisí prohlubující se (a zrušením daňového zvýhodnění v roce 1993 nastartovaná) nedostatečná porodnost, která je hlavní příčinou teď už chronické churavosti našeho penzijního systému,

8. Záměrně zvyšované procento neplnohodnotných pracovních smluv zvyšuje již vysokou existenční nejistotu tak, že založení rodiny se pro mladé lidi stává hazardním luxusem,

9. Exekutorská lobby si prosadila takové zákony, které ji dovolují lidi prakticky okamžitě doslova zlikvidovat, což nemá v jiných státech (s nimiž se chceme srovnávat) obdoby, a tyto zákony jsou také u nás široce "využívány",

10. Ze strany státu nejenže není kladen odpor, ale jsou dokonce podporovány, skupinám, které se snaží nás vrátit do středověku (např. sabotáží veřejného školství tzv. inkluzí, aby rodiče ve vzrůstající panice dali děti raději do církevních škol, nebo umetáním cestiček pro imigranty, kteří mají v hlavách agresívní středověkou ideologii),

11. S předchozím bodem 10 souvisí neutuchající snaha vyvolávat ve společnosti rozbroje (i nad zástupnými problémy typu #MeToo, aby se odvrátila pozornost od věci důležitých, jako je např. kniha Thomase Pikettyho Kapitál v 21. století) tak, aby se společnost nedokázala sjednotit proti skutečným nepřátelům - nadnárodnímu kapitálu, germánským revanšistům, nositelům středověkých ideologií (islám, inkviziční katolicismus),

12. Neustále utahované šrouby (pochopitelně "pro naše dobro") přibývajících "drobných" buzerací nepřehledným lesem zákonů a předpisů, které je v souhrnu prakticky nemožné neporušit (tím jsme už dostihli náš "vzor" USA), vedou k tomu,
že za minulého režimu byl náš život skutečně svobodnější, jakkoli je tato pravda šokující,

13. Sebevražedným zrušením branné povinnosti a zavedením titěrné profesionální armády, která není schopna ubránit naše území, jsme se vydali na cestu zániku našeho národa a našeho státu,

14. Zakuklení fanatici, pro něž je náš národ málo "bohabojný", se snaží (bez účinného odporu našeho státu) naši "bohabojnost" zvýšit prosazováním neřízeného stavu šelem, jež byly u nás vyhubeny v 19. století (vlk, medvěd) - komu se tento můj bod zdá přitažený za vlasy, ať se zeptá Martina Šimečky, bude-li se ke svým churavým výplodům o příčinách malé české "bohabojnosti" znát,

15. Titíž zakuklení fanatici (říkají si Zelení) dokázali prosadit "bezzásahovost" na Šumavě, čímž zapříčinili nebývalou kůrovcovou kalamitu, která v nedaleké budoucnosti fatálně zasáhne jak naše každodenní zásobování vodou, tak výnosy našeho zemědělství,

16. Byla rozvrácena naše "reálně socialistická" praktická soběstačnost v produkci potravin, čímž jsme se opět vydali na cestu zániku našeho národa a našeho státu (v případě krizové mezinárodní situace nám nikdo potraviny nedodá, nechá si je pro své vlastní obyvatelstvo),

17. Bez účinného odporu státu (ba dokonce za podpory některých jeho institucí - zde konkrétně BIS) zůstávají sílící kampaně našich nepřátel, tj. nadnárodního kapitálu, germánských revanšistů a nositelů středověkých ideologií (islám, inkviziční katolicismus), za přepisování našeho dějepisu,

18. Apod. mne může kdokoli doplnit o další body.

28. 10. 2019 - 09:42

ondrey: Omlouvám se za doppel reakce, ale zde krátce k J.Novakovi
Bod 4. ČSR,ČSSR,ČSFR, Česko a nyní snad Tschechia nebo jak se ten pseudostát jmenuje …se jen rozpadá…nikdy nic nevyhrála a narozdíl od jiných poražených takřka nic svého nepředvedla, jen redistribuci majetku z privatu na stát vice versa a s tím spojené zlodějky známe už od Kosmy s vrcholem v husitství.
Bod. 5. Občané ČR zlenivěli a bez kapitálu jsou nekonkurenceschopní, nejsou schopni vyrobit a distribuovat konkurenční zboží. Venkovy leží ladem v kopřivách.
Populace u TV, už né ani v hospodách...krátka se válí.
Bod 6. Občané ČR bez kapitálu jsou nekonkurenceschopní a takřka jediné, co umí jsou zvyšovat ceny.
Bod 7. Porodnost je problém hlavně u žen, ale myslím si, že rodiny jsou penalizovány systémem všude ve světě, tedy lidé z rozvinutých zemí nejsou ochotni, schopni míti potomky. Při růstu populace na planěte to není třeba.
Bod 8. Souhlas
Bod 9. Absolutní souhlas např. stačí ukrást podpis a vystavit falešnou směnku a dlužník za podpory právní strany věřitelé nemá takřka šanci.
Bod 10. Souhlas
Bod 11. Přesně to uvádí Kapitál T.Pikettyho
Bod 12. Srovnání s USA nemám, ovšem právní prales, je klasická slovanská strategie,jak vše obcházet a pohrdat právem atd..
Bod 13. ČR jako stát nepřežije dalších 50 let,takže armáda nasleduje stát...
Bod 16. Zásadní problém viz bod 5
Bod 17. No tradičně profízlované ČR jiné nebude.

28. 10. 2019 - 19:26

radimvalencik: Budete se divit, ale s velkou většinou Vašich bodů plně či částečně souhlasím. A mohl bych doplnit i řadu dalších, možná i drsnějších.
Problém, proč nehodnotím minulý režim lépe, je v tom, že tehdejší vedení státu zabředlo do slepé uličky, nebylo schopné reforem a tím zvyšovalo rizika dalšího vývoje. Mnohé z toho, co říkáte, mělo příčiny právě v tom.
Současný režim se dostal do stejné slepé uličky. A to je největší problém.

---
radimvalencik.pise.cz

29. 10. 2019 - 04:13

josef novák: V tom se dobře shodneme, škoda, že ne v tom ostatním, jak vyplývá z našich předchozích hádek.

28. 10. 2019 - 09:16

ondrey: Totalitní režim postavený na reálném socialismu i když někteří soudruzi např. A. Novotný už byl připraven vyhlásit komunismus, byl to nejhorší, vyjma druhé republiky a okupaci nezahrnuji do dějin, jelikož Československo neexistovalo, co kdy na tomto územi bylo. Režim to byl zločiný a neefektivní byl samozřejmě horší než současný exkomunistický s oligarchy. Jinak osobně pokud by nepadl díky prohrané studené válce, tak bych emigroval a v čem je současný lepší v tom, že jsem mohl z toho zbytku,který byl moji rodnou zemi, tedy na omylu vzniklého Československa jsem mohl svobodně odejít a tím se distancovat od velmi špatného polistopadového vývoje.

28. 10. 2019 - 09:18

ondrey: Totalitní režim postavený na reálném socialismu i když někteří soudruzi např. A. Novotný už byl připraven vyhlásit komunismus, byl to nejhorší, vyjma druhé republiky a okupaci nezahrnuji do dějin, jelikož Československo neexistovalo, co kdy na tomto územi bylo. Režim to byl zločiný a neefektivní byl samozřejmě horší než současný exkomunistický s oligarchy. Jinak osobně pokud by nepadl díky prohrané studené válce, tak bych emigroval a v čem je současný lepší v tom, že jsem mohl z toho zbytku,který byl moji rodnou zemi, tedy na omylu vzniklého Československa,svobodně odejít a tím se distancovat od velmi špatného polistopadového vývoje.

29. 10. 2019 - 11:00

maxim 2:
Je zajímavé, že mezi příčinami toho, proč se zkušenější část populace hlásí k minulému režimu, neuvádíte příčinu nejjednodušší a nejpřímočarejší. A sice to, že se ti lidé skutečně měli lépe.