maxim 2:
Nenapsal jsem, že by Lenin nevypadal inteligentně. Ale moc přátelsky na mne na tom obrázku nepůsobí.
No já s maturitou z matematiky souhlasím a souhlasím i s tím, že výuka matematiky rozvíjí kognitivní schopnosti.
O rozvíjení morálních kvalit typu sebekritičnosti bych to moc netvrdil a stejně tak bych to netvrdil např.o odolnosti proti manipulaci.
Proč došlo (fakticky na neurčito) k odložení maturity z matematiky ? Podle mne je to rozhodnutí "populistické" - maturitu většinově nechtějí především studenti, z části ji nechtějí ani jejich rodiče a asi ani školy. Protože všichni tito se jí bojí, a to pravděpodobně oprávněně.
Příčiny, proč to tak je, jsou myslím si hlubší - např.se zde podle mne projevuje i relativně nižší zájem o studium technických a přírodovědných oborů. Ono také třeba Vámi uvedenou představivost rozvíjí spíše matematika aplikovaná než matematika čistá.
Vzbouřit se proti vyrábění blbečků by znamenalo především přiznat, že každý na zvládnutí kvalitního středoškolského a tím spíše vysokoškolského vzdělání nemá předpoklady. Neumím si představit, že by někdo dokázal zredukovat počet zbytečných škol (některé jsou navíc soukromé) a nahradit je učňovskými středisky, jakkoli trh práce by to vysloveně uvítal.