verbež: Skutečný lídr totiž potřebuje svého mluvčího a někdy celý tým. Není v silách jediného člověka, aby zvládl politickou práci i detailní PR. Klíčové a populární myšlenky musí říkat politik, ale ostatní komunikaci by měl zařídit jeho mluvčí. Toto mají dobře propracované v ANO. Bohužel některé strany stále zapomínají na politický marketing a pak ztrácí své voliče.
radimvalencik: Myslím, že to není jen o marketingu a ani především o marketingu. Tady jde samou podstatu toho, na čem dobrá strana funguje: Snaží se hledat a nachází cestu řešení problémů, z toho čerpá svou sílu, svou integritu, svou schopnost dobývat a udržet politickou pozici. A toto chybí především.
verbež: Máte samozřejmě pravdu, dobrá politická strana má řešit problémy prostřednictvím své politiky či strategie. Nezapomínejme však na zastupitelskou demokracii, ve které o vítězné straně rozhodují voliči. Každý volič nedokáže posoudit, jestli politika té které strany problémy vyřeší, nevyřeší nebo dokonce prohloubí. To nedokáží posoudit někdy ani politici. Přesto je tam alespoň ten dobrý úmysl "mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy...". A jelikož volič nezná správnou politiku, rozhoduje se podle toho, jak je mu politika přednesena.
Rozhodují emoce, charisma či "příběh". Chce-li politik uspět, musí se přizpůsobit realitě. Ve výsledku tedy není rozhodující způsob řešení problému, ale způsob, jakým se to řešení představuje. Nestačí mít dobrý produkt, je třeba ho dobře prodat. Pak ten produkt ani nemusí být dobrý. A to je marketing. Když ho nezvládnou sami politici musí si najmout dobré poradce.