ondřej merta: Vidíš to Radime tedy hodně tragicky, bohužel také dosti realisticky. Sám učím IT na úrovní základního školství (pedagog volného času). Při výuce informatiky nestačím vrtět hlavou co je za informatiku považováno a čemu se věnuje většina času. Na základních školách je informatika práce s Wordem a Excelem. Mírně nadprůměrní se učí Powerpoint, či nějaké technické základy (většinou komponenty PC a podobně).
Nikdy jsem nepochopil proč se u předmětů uměleckého typu, popřípadě technického typu (informatika, dílny, pěstitelské práce atp.) nezohledňuje zaměření dítěte. Těch pár kvalitních učitelů IT co jsou na ZŠ tak musí učit nekonečné zástupy dětí, které o problematiku nemají zájem a ani pro ní nemají vlohy. Proč musí například nadaný kluk na IT věnovat čas hudební výchově? Chápu, že by měl asi každý dostat určité penzum poznatků ze všech oborů a vybudovat si tak znalostní základnu, ale nějak se mi nezdá, že je to efektivní způsob výuky.