ondrey: Osobně k datům a jejich zpracováním zastávám názor, že dnešní všudypřítomný balast odstraní jiný druh odměňování za tvorbu a správu dat. Využití „dat“ pro získání znalostí nebo pro optimální rozhodování se stalo mantrou dnešní doby. Existují sektory, ve kterých jsou data využívána po dlouhou dobu, jako jsou finanční trhy nebo používání léčivých přípravků při dlouhodobém léčení pacienta. Kde Industrie 4.0 zlepšuje současné technologie tak,že umožňují inovace
jako automatizované obchodování či personalizované zdraví. Použití dat se rozšířilo do jiných domén, jako například je výběr restaurací nebo hotelů na základě recenzí od jiných zákazníků a vlastních minulých preferencí. Automatizované systémy doporučení se kterými Industrie 4.0 pracuje se osvědčily jako velmi užitečné v online seznamovacích službách
a tím ovlivňují jednu z nejdůležitějších voleb našeho života, a tím je výběr nášeho životního partnera. Vzhledem k tomu, že se data stávají tak důležitými – nemusíme se bát je nazvat "ropou 21. století" - nemělo by to být omezeno jen na to, aby je užíval pouze subjekt, který data nashromáždil, ale stal se komoditu, kterou lze obchodovat a sdílet. Věda o datech se stane mnohem silnějším nástrojem, kdy organizace budou shromažďovat a kombinovat data shromážděná jinými uživateli a zadávat externí údaje těm, kteří je budou nejlépe sledovat.
To bude jeden z nových přínosů žurnalistiky.Nicméně ta se bude muset vypořádat, narozdíl od ropy,s velmi obtížným ověřením kvality dat. Z neurčitých dat nelze jednoznačně určit, zda jsou použitelná nebo ne. Dále data mohou být nadbytečná v porovnání s údaji, které jsou již známy. Je zřejmé, že závisí na kvalitě dat, na jejich kontextu a placení za data podle jejich kvality bude vyžadovat složitější schémata než je tomu u ropy. Rozhodně nebude poptávána úloha dnešních často manipulujících masmedií.
Velkou výhodou dat je, že je lze kopírovat zdarma. Hodnota dat je vygenerována pouze tehdy, když data jsou poprvé pozorována. Proto by se měla žurnalistika spolu s ekonomy také zaměřit na to, jak odměňovat poskytování dat pro jejich počáteční pozorovatele (dnes nejde jen o čtení, ale celou možnou autorem zmíněnou multimediální komunikaci ) způsobem, který nejen kompenzuje úsilí žurnalistů, ale motivuje je, aby poskytovali co nejlepší kvalitu. To je problém, který by měla žurnalistika ve spolupráci s ekonomy předem řešit, tak aby se stala znovu více věrohodnou než je tomu nyní.