Nedávno jsem jel učit do střediska naší univerzity v Karlových Varech a zastavil jsem na https://radimvalencik.pise.cz/4186-zimni-imprese-vychazejiciho-slunce-1.html
https://radimvalencik.pise.cz/4187-zimni-imprese-vychazejiciho-slunce-2.html
https://radimvalencik.pise.cz/4188-zimni-imprese-vychazejiciho-slunce-3.html
místě, kde jsem letos v zimně vyfotil impresi zasněžené krajiny s vycházejícím sluncem, viz:
Podívejte se a porovnejte s následujícími třemi foto. Opravdu to stojí za to. (První foto zde je ze třídílné zimní série jako návnada.)
Jinak – den se vydařil ještě i jinak. Na úvodní přednášce jsem vysvětloval rozdíl mezi "naučit se zopakovat" a "pochopit". Uvedl jsem to na příkladu výrazu "E=mc2", který dokáže každý (nebo alespoň téměř každý) přečíst ("é rovná se em cé na druhou"), zapamatovat si a zopakovat. Ale co tento výraz znamená, ví málokdo. Překvapil mě jeden student bakalářského studia, který sdělil, že výraz i chápe a perfektně (stručně a populárně) vysvětlil, v čem význam Einsteinova objevu spočívá. A i v dalším průběhu přednášky dokázal kvalifikovaně reagovat. Tak už se těším na další.
Foto 1: Vzpomínka na zimu.
Foto 2: A takto to vypadá na podzim.
Foto 3: Nádherně probarvená krajina. Srovnejte se čtvrtým obrázkem prvního dílu série o zimní impresi.
Foto 4: Zasněný pohled do dálky.
(Pokračování)