ing. karel hušner: Byl to fantastický přesun. Myslím, že se to dostalo i do Guinessovy knihy rekordů. Bylo to v Mostě, kvůli uhlí a přesun byl o skoro celý kilometr po čtyřech kolejích několika desítkami pásových dopravníků, rychlostí asi 2 cm/min, trvalo to necelý měsíc. Jako technik a konstruktér jsem to tehdy sledoval skoro denně, protože stačil i malý záchvěv - a kostel se rozpadl jako skládanka z karet. Akci prováděla Škodovka Plzeň (tehdy závody V.I.Lenina). Když si člověk uvědomí, že rychlost vyhodnocování naměřených veličin při praktické neexistenci výpočetní techniky dnešního typu (byly jen sálové počítače a vyhodnocovací elektronické sestavy zaměřené na rychlý propočet jednoduchých fyzikálních rovnic) byla velmi pomalá, tak to "bylo něco". Kostel byl (myslím) zasvěcen Panně Marii.