ondrey: Osobně vidím celý problém hnědých UK-jedinců a v anarchii či postupné evropské dekadenci se zmítající společnosti jinak než je zde často nazíráno klasickou hegelovsko-marxistickou optikou celků a mas.Zastávám stejný názor, jako Rakušan Friedrich A.Hayek ve svých dílech zdůrazňuje nutnost nazírat na společnost
jako na decentralizovaný systém tvořený vzájemně se ovlivňujícími
jednotlivci. V knize "Individualism and Economic Order" píše: "Není jiné
cesty k porozumění společenským jevům než přes naše porozumění činům jednotlivců (tedy i ukrajinckých hnědých košilí), které jsou orientovány na ostatním lidi a řízeny podle jejich očekávaného chování." Ohrazuje se především proti kolektivistickým teoriím, které tvrdí, že jsou schopny porozumět sociálním celkům
přímo (součastná politika USA), nezávisle na jedincích, kteří je tvoří. Zároveň vystupuje i proti opačnému extrému, tedy přesvědčení, že vše, čeho člověk dosáhne, je přímým výsledkem individuálního rozumu, jemuž je proto podřízen.
Hayek také rozpracoval téma rozptýlených interakcí mezi jednotlivci.
Za základ uvažování o společnosti považuje skutečnost, že žádný člen
lidské společnosti nemůže znát více než nepatrnou část celé společnosti
a proto vše, co vstupuje do jeho rozhodování, jsou bezprostřední výsledky,
které bude jeho jednání mít v okolí jemu nejbližším. Tento přístup staví do kontrastu s předpokladem dokonalé informovanosti,která je např. základní podmínkou součastných modelů či ekonomického smýšlení hlavního proudu. Pokud se jedinci pořád budou nechávat deformovat propagandistickými,či jinými prvky masové komunikace za účelem jakési lepší informovanosti...nedosáhnou správného cíle.V tom se němečtí myslitelé jako Karl Marx a Georg Wilhelm Friedrich Hegel mýlili včetně těch, co v jejich mylné poselství doufají.