tibor: Dal jsem dvojku.....
Protože .... Jak přepadnout na druhou stranu koně.....
Určitě dávám za pravdu Radimovi že volání po všeobecném zestátnění (a potom už nám bude hej) je revoluční budování dálnice do pekel.
Ale z druhého úhlu pohledu jsou tu takové oblasti ekonomie, kde to "státní" je nevyhnutelné.
Chodíte po "státním" chodníku ? Nebo na začátku chodníku je závora, tam zacálujete 2 koruny a můžete s vnučkou do "státního" parku ?
Nebo máte "státní" železniční síť po které soukromé dopravné společnosti dopravují lidi a zboží ?
Nebo máte "státní" dálniční síť po které jedete 300 km ke známým ?
Nebo čtete tyhle úvahy a do vašeho počítače teče proud po drátech "státního" ČEPS ?
Z uvedeného vyplývá: Nepropadat ani na jednu stranu koně ale pevně sedět v sedle a přemýšlet o tom jaký a kde je OPTIMÁLNÍ toho podíl státního v tom soukromým. Někdy je to víc a někdy je to méně. Někdy je to víc v určitým sektoru a někdy je to víc v druhém sektoru.
Nezabetonovat.
Dynamicky se měnící dle potřeb.
Příklad: Polostátní ČEZ není schopen se rozhýbat ke stavbě Temelín 2 a Dukovany 2 a Tetov 1 protože určité skupiny v akcionářské struktuře ČEZ to brzdí všemi prostředky (plynový magnát Šnobr, americké důchodové fondy, atd) Tady je vhodný 100 % zestátnění až do zprovoznění a po uplynutí určitého času "znovu privatizace".
Samozřejmě to není příklad pro ten chodník .... Určitě máme v blahé paměti jak se za Klause "privatizovali" parkoviště na sídlištích ....
...
...
...
....
....