Vize, jakou potřebujeme/1010
Část výsledků pěstování vize a některé další materiály jsou uveřejňovány v teoretickém dvouměsíčníku, zde:
Zde je úvod do nejnovějšího čísla:
Filozofie, ekonomie, politologie, sociologie, psychologie, historiografie
MARATHON
4/2024
číslo 189
Teoretický časopis věnovaný otázkám postavení
člověka ve světě, ve společnosti, v současném dění
Obsah
Sociální pilíř udržitelného rozvoje – podpilíř školství Jan Zeman
O Leninovi z metodologického hlediska Radim Valenčík
3 x Z aneb knižní okénko 17. Pavel Sirůček
Umění diskutovat Radim Valenčík
Cesta k ideové převaze Radim Valenčík a kol.
Čtvrté letošní číslo obsahuje:
- Dva hlavní články (Jana Zemana o školství a Radima Valenčíka o Leninovi).
- Tradiční 3 x Z aneb knižní okénkoPavla Sirůčka.
- Dva materiály, které umožňují nahlédnout do zákulisí práce na perspektivní, realistické a přitažlivé vizi (mají pracovní charakter a čtenář v nich nepochybně objeví řadu nejrůznějších nedostatků).
27. ročník vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání
Tradičně zařazujeme tradiční pozvánku na konferenci s tradičním ale vždy inovovaným tématem:
LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ 2024
27. ročník mezinárodní vědecké konference
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Jak budoucnost ovlivňuje současnost?
Termín: 22. listopadu 2024 od 9.00 hodin
Místo: Vysoká škola finanční a správní, a.s., Estonská 500, vchod z ulice Kodaňské,
možnost účasti v on-line prostoru Microsoft Teams
Pořádá: Fakulta ekonomických studií VŠFS
Podmínka účasti: Přihlášení do 15. listopadu 2024, účast je bez účastnického poplatku
K obsahu a zaměření konference podrobněji
Každý člověk vychází při svém aktuálním rozhodování z toho, že do konkrétní situace, ve které se nachází, promítá představu budoucího vývoje. Činí tak více či méně intuitivně, resp. adekvátně situaci, svým znalostem, vědomostem apod. Vzdělání hraje z tohoto hlediska klíčovou roli. Jak zefektivnit naše rozhodování s využitím kvalifikované představy budoucnosti, jakým chybám v rozhodování se vyhnout a co z toho vyplývá pro roli a obsah vzdělání? Co je úkolem vzdělání: je to podpora kreativity, týmovosti, cílevědomosti apod.? Jaká je role jednotlivých vědních disciplín při předvídání budoucího vývoje a jejího promítnutí do současného rozhodování. Je možné zvyšovat psychickou odolnost vůči změnám vnějšího prostředí na bázi profesní přípravy? Jaká je současnost vzdělávací politiky a jak ovlivňuje její budoucnost? Jak rychle roste význam vzdělanostního kapitálu? Je hlavním trendem rovnost šancí či individualizace a svoboda volby versus potřeba standardizace?
A k tomu trochu inspirující přírody:
Karlovy Vary. Tentokráte jsem se s nimi seznámil jen letmo a pokračoval výletem do blízkého Německa.
Karlovy Vary z nadhledu. Za nimi v dálce hádherný pohled na hřeben Krušných hor.
Moderní umění. To vytvořila odtékající voda ze vřídel společně s řasami v říčce Teplá.
Imperial focený tak, aby byla vidět příroda kolem.
Goethova vyhlídka. Právě se trochu opravuje.