Vize, jakou potřebujeme/1010

21. září 2024 | 00.01 |
blog › 
Vize, jakou potřebujeme/1010

Vize, jakou potřebujeme/1010

Část výsledků pěstování vize a některé další materiály jsou uveřejňovány v teoretickém dvouměsíčníku, zde:

https://valencik.cz/

Zde je úvod do nejnovějšího čísla:

Filozofie, ekonomie, politologie, sociologie, psychologie, historiografie

MARATHON

4/2024

číslo 189

Teoretický časopis věnovaný otázkám postavení

člověka ve světě, ve společnosti, v současném dění

Obsah

1. Úvodní poznámka. 3

2. Hlavní materiál4

Sociální pilíř udržitelného rozvoje – podpilíř školství Jan Zeman. 4

O Leninovi z metodologického hlediska Radim Valenčík. 7

3. Co nového na knižním trhu. 15

3 x Z aneb knižní okénko 17. Pavel Sirůček. 15

4. Materiály k diskusi30

Umění diskutovat Radim Valenčík. 30

Cesta k ideové převaze Radim Valenčík a kol.39

Čtvrté letošní číslo obsahuje:

- Dva hlavní články (Jana Zemana o školství a Radima Valenčíka o Leninovi).

- Tradiční 3 x Z aneb knižní okénkoPavla Sirůčka.

- Dva materiály, které umožňují nahlédnout do zákulisí práce na perspektivní, realistické a přitažlivé vizi (mají pracovní charakter a čtenář v nich nepochybně objeví řadu nejrůznějších nedostatků).

27. ročník vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání

Tradičně zařazujeme tradiční pozvánku na konferenci s tradičním ale vždy inovovaným tématem:

LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ 2024

27. ročník mezinárodní vědecké konference

Lidský kapitál a investice do vzdělání: Jak budoucnost ovlivňuje současnost?

Termín: 22. listopadu 2024 od 9.00 hodin

Místo: Vysoká škola finanční a správní, a.s., Estonská 500, vchod z ulice Kodaňské,
možnost účasti v on-line prostoru Microsoft Teams

Pořádá: Fakulta ekonomických studií VŠFS

Podmínka účasti: Přihlášení do 15. listopadu 2024, účast je bez účastnického poplatku

K obsahu a zaměření konference podrobněji

Každý člověk vychází při svém aktuálním rozhodování z toho, že do konkrétní situace, ve které se nachází, promítá představu budoucího vývoje. Činí tak více či méně intuitivně, resp. adekvátně situaci, svým znalostem, vědomostem apod. Vzdělání hraje z  tohoto hlediska klíčovou roli. Jak zefektivnit naše rozhodování s využitím kvalifikované představy budoucnosti, jakým chybám v rozhodování se vyhnout a co z toho vyplývá pro roli a obsah vzdělání? Co je úkolem vzdělání: je to podpora kreativity, týmovosti, cílevědomosti apod.? Jaká je role jednotlivých vědních disciplín při předvídání budoucího vývoje a jejího promítnutí do současného rozhodování. Je možné zvyšovat psychickou odolnost vůči změnám vnějšího prostředí  na bázi profesní přípravy? Jaká je současnost vzdělávací politiky a jak ovlivňuje její budoucnost? Jak rychle roste význam vzdělanostního kapitálu? Je hlavním trendem rovnost šancí či individualizace a svoboda volby versus potřeba standardizace?

A k tomu trochu inspirující přírody:

Karlovy Vary. Tentokráte jsem se s nimi seznámil jen letmo a pokračoval výletem do blízkého Německa.

Karlovy Vary z nadhledu. Za nimi v dálce hádherný pohled na hřeben Krušných hor.


Moderní umění. To vytvořila odtékající voda ze vřídel společně s řasami v říčce Teplá.

Imperial focený tak, aby byla vidět příroda kolem.

Goethova vyhlídka. Právě se trochu opravuje.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář