Vize, jakou potřebujeme/966

8. srpen 2024 | 00.01 |
blog › 
Vize, jakou potřebujeme/966

Vize, jakou potřebujeme/966

Hledání dvanácti: Cesta k drtivé ideové převaze/3

V tomto pokračování se pokusím formou ne zcela navazujících poznámek upřesnit svoji představu o tom, jak bydvanáctka tvůrců a nositelů ideového zázemí i její okolí mohli vypadat a jak by mohli fungovat:

1. Něco se mně podařilo sdělit v rámci pořadu ve Svobodném rádiu 1.8., celý záznam je zde: https://www.youtube.com/watch?v=6SDZMWFj3MU A zásluhou dobře se tázajícího redaktora i domyslet. Jde zejména o druhou část první poloviny, ale i o část odpovědí na dotazy posluchačů.

2. Chci zdůraznit, že hlavním úkolem dvanáctky není prosazovat se politicky, organizovat apod., ale:

- Především to, co nazývám "pracovat na sobě", vzdělávat se jak z hlediska celkového rozhledu, tak své parkety tak, aby dosáhli dostatečné úrovně pochopení toho, o co jde a co dělat.

- Vzájemně se obohacovat, žádná přínosná myšlenka, se kterou přijde jeden, nesmí žádnému z nich ujít, což jim (členů DVANÁCTKY) propůjčí dostatečnou dynamiku k plnění jejich mise.

- Tímto současně umožnit život (na rozdíl od současného živoření) pravdě, která může existovat jen jako rozvíjející se a dostatečně sdílený systém v hlavách mnohých, který dává odpověď na otázku, o co jde a co dělat.

- Působit na laickou, ale i odbornou veřejnost textovými, audiovizuálními prostředky a formou přímých setkání v rámci akcí, kterých je více než dost a které budou přibývat.

- Zapojit do systému své pokračovatele a další šiřitele poznání toho, o co jde, a to konkrétně tím, že si každý z nich vychová dalších dvanáct pokračovatelů (a každý z dvanácti pokračovatelů bude získávat dalších dvanáct atd.).

3. Je to běh na dlouhou trať, proto je počítat s tím, že každý z dvanáctky před sebou musí mít nejméně dvacetiletou perspektivu růstu a touto perspektivou být motivován (mj. i proto, aby obstál ve chvílích nepohody). Hlavní odměnou každého je možnost vlastního růstu (v podmínkách, kdy každý má možné těžit z vlastního růstu druhých), zejména pokud jde o pochopení toho, o co jde a co dělat, tj. osvojování perspektivní, realistické a přitažlivé vize (to je a bude nutné neustále zdůrazňovat). ///Tím se podstatně zužuje okruh vytipovaných.///

4. Pracovně lze stanovit věkový horizont dvanáctky20-60 let. Mj. právě tyto věkové kohorty jsou nejvíce deficitní, pokud jde o společenskou aktivitu zaměřenou na obranu a nápravu. Otázka zní, co s těmi "nad", tj. 60+. Ti budou mít klíčovou roli patronů či rady starších v tom, aby dvanáctce vytvářeli zázemí:

- Osobní patronací.

- Tím, že jim budou "krýt záda".

- Přenosem poznatků a zkušeností.

- Využíváním osobních kontaktů a napojováním na osobní kontakty.

- Organizováním vhodných akcí.

- Zprostředkováním sponzorů.

- V neposlední řadě pak výběrem, získáním pro věc a zviditelněním dvanátky.

5. K organizačním formám činnosti patronů:

- Neformální setkání při různých příležitost, případně kýmkoli svolaná valná hromada.

- Předpokládá se určité období zrání a příprava reprezentativní valné hromady, na které bude primární dvanáctka vyhlášena.

6. Jeden z největších problémů, který bude nutné překonat, že současná věda o společnosti je hodně "zmrazená", nežije a tak velká část veřejnosti včetně některých potenciálních účastníků primární dvanáctky a jejích pokračovatelů, ale i neformální rady starších nemá představu o možnostech, které "práce na sobě" dává, jak výrazně lze posunout individuální a sdílené chápání toho, o co jde, a jak velkou sílu může mít sdílení tohoto poznání. ///Pro mě jsou vzorem těch, kteří na sobě umí pracovat, např. Ivo Budil (z těch trochu starších), Petr Hampl (z těch mladších); a také si umí vzájemně naslouchat, tj. příklady či vzory máme a je i řada dalších.///

7. Bude také vhodné vytvořit vhodnou prezentační platformu (stránky + časopisecká forma), kde bude mise dvanáctky prezentována, aby zainteresovaná veřejnost mohla sledovat proces obrození společnosti. Tato prezentační platforma může existovat ve formě integrovatelné do řady existujících internetových medií.

8. Abych předešel ještě jednomu nedorozumění – pokud jde o dvanáctku, nejde primárně o to, aby se prosazovali v politické sféře, ale samozřejmě se to nevylučuje. Lze předpokládat, že mezi nimi budou i z hlediska "parkety" uplatnění různé osoby. Ale rozhodně mezi ně nemohou patřit ti, kteří se věnují především politické práci a svému prosazení v této oblasti. Role těch, kteří preferují uplatnění v politické oblasti, spočívá ve využití vytvářeného a šířeného ideového zázemí dvanáctkou a jejími pokračovateli, podle toho také u kvalifikované části veřejnosti budou či nebudou mít důvěru. ///Žijeme tak trochu v době, kdy se opakuje příběh falešných a skutečných proroků.///

9. Degenerace pseudoelit produkovaných současnou globální mocí a rozklad racionality doprovázený rozkladem morality (viz dostatečně přesvědčivě ilustrováno nejen zahajovacím ceremoniálem OH, ale i některými s tím souvisejícími aspekty průběhu OH), včetně oslabení pozice skutečné vědy, dosáhl takového stupně, že se v této oblasti uvolnil obrovský prostorpro obnovu racionality, s ní spojené morality a vypěstování nových, skutečných elit. Ten je nutné zaplnit, aby lidská pospolitost přežila. Výše uvedené je "na míru šitým" návrhem, jak tuto objednávku realizovat, jak spojit teorii s praxí v tom nejúplnějším smyslu slova, tj. proces obrození lidské mysli na širokém základě s procesem spojování se ke společnému odporu proti zlu a k následné nápravě stavu v době, kdy lidská pospolitost prochází osudovým úskalím.

10. Výše uvedené berte jen jako nástin, pracovní návrh, terč, na který je nutné zamířit nejrůznější kritické připomínky, alternativy pohledu, doplnění, konkretizace.

(Pokračování reakcemi, pokud budou)

A k tomu trochu inspirující přírody:

Prošel kus Polska od Kamence žabkovského přes Ormuchow, Nysu až po Glucholazy. Stačil k tomu víkend. Chtěl jsem si zpovzdální prohlédnout Orlické a Rychlebské hory.Na dvě noci jsem se ubytoval u jezera v Otmuchowě, odkud jsem podnikal tůry. Z putování jsem vybral jen to nejzajímavější, takové lahůdky.

Dub zraněný bleskem s malým pommníčkem člověka, který zde zahynul. Blízko Paczkówa, z výletu druhého dne.


Tento kamenolom mě zaujal.


Podívejte, jakou krásnou stábelnou rulu zde lámou a servírují.

A ještě oběd. Klasický polský žurek. Polívka, po které člověk už nic jiného nesní. To byl její účel. Základem je kvásek.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář