ip: Já jsem ve svých úvahách upřednostnil pravdu sdělovanou, protože člověk je svou podstatou tvor kolektivní a právě v kolektivu může využít kapacitu svého mozku při osvojování si okolní reality. A zvláště matematika je komunikační kanál v kolektivu, který nám umožňuje proniknout do podstaty jevů. Vezměme si příklad teseraktu. Budeme-li mít jen jeden náhled, tak o podstatě objektu nebude možno nic prohlásit. Bude-li víc náhledů, již může vniknout hypotéza o podstatě toho objektu a snaha o obecný (matematický) popis. Právě matematika je některými vědci považována za "božskou vědu" a někde v této oblasti je třeba hledat Slovo z knihy Genesis, podle kterého vznikl svět. A právě matematické pravdy mají nejblíže k termínu "Absolutní (boží) pravda", která vítězí, protože ke každému tvrzení vždy bude existovat důkaz, který je potvrdí, vyvrátí nebo omezí platnost. A jsou důkazy, se kterými matematikové nejsou spokojeni a hledají usilovně lepší. Pro běžného člověka jsou k dispozici různé formy aplikované matematiky, které popisují jednodušeji daný obor. I ekonomie je vlastně aplikovaná matematika. Ovšem matematická metodika důkazů o rozlišování pravdy a nepravdy zůstává v platnosti. Matematickou metodiku důkazů lze celkem snadno využít i v běžném životě a usvědčit různé politikáře ze lži. Právě proto se snaží deformovat vzdělávací systém a rigorózní výuku různých věd nahrazovat tzv. kompetencemi.