david altmann: Můj první dojem po přečtení této kapitoly: ...je, že mne buďto máte ,,načteného,,(čtením textů mého původu) ..převzal, dle svého mínění, základní nosné prvky a použil je. A nebo. ...náleží můj dojem k metodice ,,proměn,,. ...Jedno z toho to bude a to v závislosti na tom, čí myšlenka byla vyjádřena a vyjevena dřív. ...Stáří myšlenek týkajících se přímo tohoto tématu je v řádech roků včetně doložitelnosti. Jak je to u vás, zatínetuším.
Na druhé přečtení, dojem zůstává značně obdobný. ...třetí přečtení je jen otázkou času, místa a ponoukání.
K tématu: Každá vize, pokud nemá možnost realizace skrze skutečné dění, zůstává i nadále pouhou vizí. ...jenž mívá většinou i své ,,datum doporučené potřeby,,. Po jeho uplynutí bývá překonána vizí jinou.
Na základě současného dění v rámci školství lze usoudit, že o finálním produktu VŠ rozhodne postoj všeobecné věřejnosti k probíhající diverzifikaci akademické půdy na klasickou státní(ve vazalství na socio-ekonomicko-průmyslový sektor jenž není v rukou státu) a na soukromou(v napojení na ,,státní cecík,, skrze lobbyng).
Klíčová pro udání postoje bude ,,předabsolventská předpříprava,, která je zásadním faktorem ovlivňující množství a kvalitu uchazečů o VŠ studium bez ohledu na konečný počet absolventů VŠ. ...a to včetně znalostí vázané na motorickou činnost.
K celkovému úspěchu na poli ,,předpřípravy,, je ale nutný jeden prvek k němuž vede nesnadná cesta klasickou pol. objednávkou. ...tím prvkem je ,,svobodný přístup ke strojovému kódu,,. ...Vzhledem k aktuálnímu dění v rámci EU, potažmo členských států. Je nyní pro získání tohoto prvku vhodná doba. ..Na druhou stranu ale nutno dodat, že nejsou ,,ruce,,. ...resp. jsou, ale mají ,,línou hlavu,,.