Vize, jakou potřebujeme/416

5. únor 2023 | 00.01 |
blog › 
Vize, jakou potřebujeme/416

Vize, jakou potřebujeme/416

Dostáváme se ke zcela konkrétním otázkám: Podíváme se na současné vize vybraných univerzit a řekneme si, kam a jak by se mohly posunout.

Vize jedné univerzity – 12/2. část

Vize vybraných univerzit jsou uvedené v abecedním pořadí a upraveny do shodného formátu. Nejpřínosnější momenty jednotlivých vizí, které odpovídají realitě toho, co se na univerzitách odehrává, jsem zvýraznil tučně.

Podklady poskytla Naďa Petrů.

Vize VŠFS, a.s.

·

0pt "Times New Roman"">                    Budovat a rozvíjet plnohodnotné vysokoškolské pracoviště univerzitního typu.

·                    V odborném zaměření se přednostně koncentrovat na podnikatelský management, marketingovou komunikaci, finance, oblast regionálního rozvoje a veřejné správy, informatiky, aplikovaného práva, bezpečnosti a kriminalistiky.

·                    Zapojovat se do studijních a pedagogických aktivit evropského vzdělávacího prostoru.

·                    Soustředit se na inovaci a aktualizaci studijní nabídky, rozvoj vysoké kvality a úrovně zabezpečování vzdělávacího procesu a souvisejících služeb.

·                    Průběžně inovovat a dále rozšiřovat portfolio neakreditovaných vzdělávacích produktů.

·                    Nabízet speciální vzdělávací programy mezioborového charakteru pro absolventy jiných vysokých škol.

·                    V systému celoživotního učení zabezpečovat nové programy odpovídající aktuální poptávce.

·                    Ve vědecko-výzkumné práci zvýšit podíl základního výzkumu financovaného z vnějších zdrojů (GA ČR, TA ČR, operační programy atd.) a zapojení do mezinárodních projektů.

·                    Ve spolupráci s partnery průběžně zvyšovat manažerskou přitažlivost programů MBA.

·                    Poskytovat další služby studentům v mimoškolní činnosti, vytvářet síť absolventů a program podpory nadaných studentů.

·                    Poskytovat absolventům informační servis využívající výzkumnou činnost a její původní výsledky.

·                    Rozvinout vlastní plnohodnotnou nakladatelskou a vydavatelskou činnost pro vnitřní i vnější trh.

·                    V řízení školy uplatňovat moderní metody odpovídající nejlepší praxi.

·                    Vysokou úrovní materiálního a technického vybavení školy vytvářet účinnou podporu pro všechny oblasti její činnosti.

Vize VŠE

Cílem/vizí VŠE je zaujmout vedoucí postavení na trhu manažerského, ekonomického a informatického vzdělávání v zemích střední Evropy. VŠE chce být vyhledávanou mezinárodně respektovanou výzkumnou univerzitou poskytující elitní bakalářské, magisterské a doktorské vzdělání v manažerských, ekonomických, informatických a příbuzných oborech na všech fakultách, a kvalitní programy celoživotního vzdělávání určené špičkovým manažerům. VŠE si přeje vychovávat takové absolventy, kteří budou mít potřebný potenciál posilovat v rámci svého profesního působení širší sociálně-morální a environmentální odpovědnost ve společnosti.

Vize VUT Brno

Být mezinárodně uznávaným pracovištěm, které:

·                    spojuje excelentní výzkum s kvalitním vzděláváním,

·                    překračuje hranice jednotlivých vědních oborů,

·                    přináší nové hodnoty ve formě inovací, které mají přínos pro společnost,

·                    udává trendy v naplňování rolí moderní univerzity,

·                    je náročné ke studentům a zaměstnancům,

·                    vytváří přátelské a inspirující prostředí.

Hodnoty: Odpovědnost. Integrita. Excelence. Sebevědomí. Náročnost. Přívětivost.

Vize ZČU Plzeň

Posláním ZČU je zajistit kvalitní komplexní vzdělávání včetně doktorských studií českých i zahraničních studentů, opírající se o objektivní poznatky a vědeckou a tvůrčí činnost vysoké úrovně; být nezávislou platformou široké společenské diskuze i  hybatelem vzdělanostního potenciálu v západních Čechách, překračujícím jak hranice geografické, tak i hranice oborů a zažitých myšlenkových schémat.

Vize 2025 - Vzdělávat mladé lidi tak, aby pochopili širší souvislosti světa 21. století a mohli sami výrazně přispět k jeho pozitivnímu a udržitelnému rozvoji.

Základní hodnoty 

Pro dosažení vize respektuje ZČU následující základní hodnoty:

·                    Svoboda, demokracie

·                    Tradiční morální hodnoty evropské civilizace

·                    Akademické svobody a odpovědnost

·                    Odvaha, slušnost a obezřetnost

·                    Profesionalita a sebedisciplína

Krédo ZČU: To nejlepší, co pro budoucí svět můžeme udělat MY, je napomáhat tomu, abyste to udělali VY.

(Pokračování: Místo závěru – kam by se mohly vize posunout)

A k tomu trochu inspirující přírody:

Předminulý víkend konečně zasněžilo. Protože teplota začala pomalounku stoupat, vyrazil jsem v neděli do kopců za Prahou, abych si užil aspoň trochu pravé zimy. Zaparkoval jsem nahoře na přejezdu z Řitky do Řevnic. Později tam bylo až 50 aut, ale parkovacích míst je tam dostatek. Po červené jsem došel na Skalku. Areál kláštera je nádherně obnoven, výhledy na Mníšek a okolí překrásné. Mrzlo. Adiabatické rozpínání zafungovalo. U areálu je malý bufet a ohniště s hořícími poleny. Lze zakoupit občerstvení, ale hlavně buřty či výborné klobásy a opéci si je na ohni. Nářadí k opékání je dost. Nálada kolem ohniště byla skvělá. Obsluha pozorná a ceny mírné. Vřele doporučuji. Komplexní zážitek. O týden později jsem si ho s větším počtem účastníků zopakoval opět. A opět velká spokojenost, i když sněhu už nebylo tolik.

Mj. zde se odehrává jedna z klíčových scén "Rubínových křížů" z "Majora Zemana", viz:

https://www.youtube.com/watch?v=mYs5xlCqNKY

Zajímavé je srovnat tehdejší stav místa zdokumentovaný v seriálu, s nynějším.

Pohled ze Skalky o týden později. Sníh zledovatel, ubylo ho, ale i tak krásná zima.


Tady se opékají buřty a klobásy. Atmosféra skvělá.

Ještě jeden pohled ze Skalky.

Ještě jedna ukázka z obnovené výzdoby křížové cesty,

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář