Komentář, na který odpovídáte

19. 11. 2022 - 21:53
 

radekn*: Zdravím vespolek,
shlédl jsem doporučení video a sice chápu, že na VŠ nejlépe humanitního, či nepřírodopisného typu lze při nějakém tématu rozvíjet různé úhly pohledu, ale stále si myslím, že někdy je třeba, aby, než se začne budovat stavba, tak, aby bylo tzv. na čem stavět, musí se lidé dohodnout na tom, co chápou stejně. Říká se tomu vytvořit základy pro komunikaci.

A v matematice v první třídě se myslím právě tyto základy pro budoucí diskusi o matematice budují. Tedy pokud se probírá sčítání celých čísel, nevidím za sebe prostor pro to, aby nějaký prvňáček přešel např. do oboru iracionálních čísel. I kdyby to byl génius, který už v první třídě řeší rovnice s iracionálními čísly. A dovolím si odhadovat, že je vysoká pravděpodobnost, že zbytek třídy by byl oprávněně zmaten.

Doc. Valenčík citoval autora Lu Pana, který hovoří o spojování komunity, ale za sebe bych nechtěl fungovat v komunitě, kde bych musel neustále přemýšlet, jestli, když jiný člen komunity použije slovní spojení třeba "Dnes je ale modrá obloha", tak jestli tím hovoří o počasí a o vrstvách vzduchu nad námi (ve kterých se díky kolmo dopadajícímu světlu v nich rozptyluje světlo s nejmenší vlnovou délkou a tudíž když dopadají na naši sítnici, tak to mozek vyhodnocuje jako barvu modrou), anebo tím myslí GMO potraviny na talíři, kde díky požadavkům trhu má mrkev, či brambory tento barevný odstín.

Naopak si myslím, že pokud už při stavění základů se každému dovolí si vymýšlet co chce, tak že to právě povede ke ztráte porozumění mezi lidmi. A matematika je právě o přesnosti vyjadřování, stejně jako hudba.

Čili já jsem proto, aby v I. třídě bylo 2+2= 4 a ne 22, i kdyby nakrásně na střední škole při výuce kvadratických rovnic nějaký žák přišel s číslem 22. A doufám si tvrdit, že s tím může na SŠ, či VŠ nějaký student přijít právě proto, že se v první třídě naučil sčítat celá čísla.

Smysl pojmů krásně ilustruje sanskrt, kde slova ještě měla a mají svůj původní význam a pokud se některá z nich v češtině dochovala dodnes, je přímo nádhera ten původní význam v nich znovuobjevovat.

Kdo z nás si při vyslovování např. slova "VYSVĚTLOVAT" uvědomuje, že vysvětlovat znamená přinášet do problému SVĚTLO POZNÁNÍ"?
Hezký den přeje

RadekN

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: 2 + 2 = 22 ? Ano!