Komentář, na který odpovídáte

19. 11. 2022 - 12:32
 

maxim 2:
Ješě si dovolím upozornit na chybu, kterou máte v předchozím příspěvku (rovnice 2*x + 2*x = 2*x^2 + 2*x) a která Vás asi dovedla i ke kvadratické rovnici v článku:

Při zápisu čísla v poziční číselné soustavě je mocnina základu u jednotek rovna 0, nikoli 1, jak je uvedeno ve Vaší rovnici, t.j. např. číslo 22 při základu 10 je rovno 2*10^1 + 2*10^0.

P.S. Tak jsme se konečně podíval i na to video.

Učitelka má samozřejmě naprostou pravdu. Žák totiž nejen symbolickým zápisem, ale i slovně tvrdil, že dvě plus dvě se rovná dvacetdva.

Jak jsem uvedl dříve, číselné soustavy s různými základy jsou jen odlišné způsoby symbolického zápisu rovnice "dvě plus dvě se rovná čtyři" a na samotné podstatě aritmetického úkonu nic nemění. Učitelka součet žákovi demonstrovala i pomocí tužek a ten stále mlel svou. Žákovo tvrzení by mohlo eventuálně platit jen v nějaké hypotetické aritmetice s odlišným systémem axiomů, ale netroufám si říci, zda je možné podobnou aritmetiku zkonstruovat (na dalším řádku měl napsáno 3+3=33, to by mělo tedy platit asi také).

Je zřejmé, že cílem toho videa je parodovat některé tendence nejen ve školství, které ve jménu do extrému dotažených ideologií prosazujících svobodu, společenskou rovnost nebo třeba ochranu životního prostředí vedou k absurditám narušujícím normální fungování společnosti a které z viníků dělají oběti, z blbců génie, z drzounů ponižované chudáčky a podobně. Můžeme říci, že to je jeden ze symptomů toho, co někteří nazývají úpadkem západu.

Nechci se Vás dotknout, ale jakékoli zastávání se žáčka z videa je IMHO naprosto nemístné a ten, kdo to dělá, tak sám, aniž si toho povšiml, podlehl výše uvedenému rozkladnému dobovému relativismu.

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: 2 + 2 = 22 ? Ano!