Komentář, na který odpovídáte

10. 10. 2022 - 12:08
 

radekn*: Je pravdou, že systém PRODUKTIVNÍCH SLUŽEB může naplnit potenciál „"SPOLEČNOSTI, V NIŽ JE SVOBODNÝ ROZVOJ KAŽDÉHO INDIVIDUA PODMÍNKOU ROZVOJE VŠECH".

Například v systému Průmyslu 4.0, kdy roboti a umělá inteligence převezme rutinní úkony a úkony podle předem připraveného mustru a člověku „zůstanou“ kreativní pracovní úkony a úkony, pro které je nutné zapojení lidských schopností, jako je empatie, schopnost diskuse (komunikace), schopnost navodit příjemnou atmosféru pro sdílení myšlenek atd.

V tom je pro mě osobně Vize přitažlivá, reálná a efektivní.

Šíření Vize je spojeno se změnou vzdělávání a výchovy. Když se zamyslíme nad „svobodným rozvojem každého individua“, je třeba si vnitřně odpovědět určitou otázku, což by mohlo v každém z účastníků proběhnout ještě před příští online diskusí, do jaké míry se vyhneme „NEJVĚTŠÍHO OMYLU LEVICE“?
Vedle největšího omylu pravice, který můžeme rozebrat později.

Největším omylem levice je víra/ přesvědčení „že KAŽDÝ ČLOVĚK SE DÁ VZDĚLAT!“
Dobře je to patrné na sociálních neziskovkách, které se snaží vzdělat a výchovou udělat z Cikánů Rómy. (podle kritéria, který vytvořil Václav Havel, když objasňoval, proč je třeba změnit označení cikán na Róm. Prý totiž předsudečně vnímáme cikána jako někoho, kdo „krade, lže a podvádí“).

A pokud se po 30letém vzdělávání této menšiny neziskovkami podíváme na výsledky, tak jejich argumentem není, že to z hlediska většiny z různých socio-kulturních hledisek nejde, ale, „ŽE NA TO DOSTÁVAJÍ MÁLO PENĚZ“.

Proto bych pěstitelům Vize položil otázku:

JAKÉ PŘIPADAJÍ V ÚVAHU MOTIVAČNÍ NÁSTROJE, ABY SE MLADÝ ČLOVĚK SÁM ROZHODL SVOBODNĚ SE ROZVÍJET PODLE SVÝCH INDIVIDUÁLNÍCH SCHOPNOSTÍ?

Místo toho, aby, jak krásně řekla Prof. A. Hogenová ve svém rozhovoru ( https://www.youtube.com/watch?v=EHpfsZKGW3M), se pouze nezaměřovali na získání znalostí, dovedností potřebných na trhu práce.
Čímž by vlastně podpořili „NEJVĚTŠÍ CHYBU PRAVICE“.

Není jednou z cest, kterou též naznačila Prof. Hogenová, vyhnutí se chyby komunistů, kdy místo, aby předkládali občanům správnou „NOEZI“ (vykreslovat svět žití komunistické Vize), aby sami lidé usoudili, že chtějí v tomto duchu rozvíjet svoji vzdělanost), tak jim tlačili „NOEMU“ – jak má vypadat socialistický člověk?

Touto cestou (šíření Vize a žití podle Vize) sice nepůjde vzdělat všechny (významná část mladých lidí upřednostní Noezi Západního světa – stačí splnit podmínky trhu práce a vydělávat peníze), ale práce šiřitelů Vize by tak mohla být úspěšnější.

Já chápu, že zápisem na VŠ a imatrikulací vzniká určitá společenská smlouva mezi akreditovanou institucí a mladým člověkem, že pokud se bude účastnit výuky, budou mu nabídnuty k osvojení si vědomosti pro získání titulu.

Ale bylo mi líto při čtení příhody popisované doc. Valenčíkem, jak musel třemi způsoby pomáhat studentům, aby dokázali sepsat rozumnou závěrečnou práci. Osobně se stavím za platnost pravidla „CHYTRÉMU NAPOVĚZ, HLOUPÉHO TRKNI“. A toho třetího prostě vzdělat nejde.
Hezký slunečný den všem přeje RadekN

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Vize, jakou potřebujeme/298