radimvalencik: Otázky zcela k věci. Dík. Jakmile vyšetřím trochu času, odpovím na ně podrobněji. Zatím předběžně:
- Matematika by se měla učit všude, ale šitá na míru. Matematická PŘEDSTAVIVOST (či matematikou kultivovaná představivost) je například mimořádně významná při estetickém vnímání a estetické tvorbě.
- Abychom to nekomplikovali, uvažujme pětileté vysokoškolské vzdělání (3+2). (Osobně nepovažuji tento model "děleného" vysokoškolského vzdělání za šťastný.)
- S matematikou je potřeba začít co nejdříve, já jsem se zaměřil na to, co se dá ještě napravit či zachránit později.
- Ano, získání některých schopností je velm vázáno na vývoj mozku a tudíž věk. Předpokládejme, že nějaký základ existuje.
- Možná, že to, co jsem napsal a co se pokusím převést do reálné podoby bude inspirovat i výuku na nižších stupních. Určitou zkušenost z výuky na 2. stupni mám, třeba si to i vyzkouším.
- Matematiku všichni, ale specifikace (šití na míru) co nejdříve.
ALE HLAVNĚ: UČIT MATEMATIKU s ne memerování popisu matematiky. Pokud jde o matematiku, existuje obrovké množství obecně oblíbených omylů.
Příklad: Všichni určitě známe slavné téměř hororové video "Alternativní výuka matematiky" aneb 2+2=22. Zde se lze podívat:
https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw
Kolik lidí dovede odpovědět na otázku: Může být 2+2=11 pravdivé? A může být 2+2=10 pravdivé? A nakonec hodně těžké: Může dokonce být pravdivé 2+2=22? Pokud toto někdo pochopí, poskočí o dva levely výš.