radekn*: Dost jsme se tohoto tématu (úpadek a nutnost nápravy vzdělanosti) dotknuli v online diskusi a zpětně jsem si uvědomil, proč jsem měl silný pocit z míjení se s kolegy.
Představy/požadavky - NEBYLY KVANTIFIKOVÁNY!!!
Těžko se můžeme bavit o významnosti toho či onoho, když se zároveň neřekne:
- kolik % společnosti / populačního ročníku to musí zvládnout?
- na jaké stupně vzdělávání je to zaměřené?
protože IQ nepustí (čili 85 i 110?) a pokud ctíme orientaci kariéry na ROZVOJ INVIDUÁLNÍCH SCHOPNOSTÍ, tak je třeba znát, zda autor obhajuje, že ji na stejné úrovni bude muset umět i malíř, či herec? A pokud ano, tak co všichni a co už ne?
Je vědecky dokázáno, že k přesnosti vede i hudba (neboli výuka hudby a matematiky vytvoří při utváření nervových spojení v mozku velice podobné struktury).
Tedy článek v tomto duchu část odpovědi dává (jde o zaměření se na zajištění kvality universitního vzdělání). Nicméně, abych mohl autorovi plně rozumět, je třeba znát i odpovědi na tyto otázky:
JE TÍM MYŠLENO VEŠKERÉ VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ? TEDY MATEMATIKA NA TÉTO ÚROVNI I NA JAMU, DAMU i AMU, ČI NA F. HUMANITNÍCH STUDIÍ?
A TAKTÉŽ JE TÍM MÍNĚNO I TO DNEŠNÍ OBSKURNÍ 2LETÉ BAKALÁŘSKÉ STUDIUM, NEBO SE DNES ZA "UNIVERSITNÍ VZDĚLÁNÍ" POVAŽUJE JEN MAGISTERSKÉ A DOKTORSKÉ STUDIUM?
MYSLÍ AUTOR, ŽE SE MÁ S NÁROKY NA MATEMATIKU V TOMTO ROZSAHU ZAČÍT AŽ NA UNIVERZITĚ (titul MGR. PhD.)?
LZE TO VŮBEC, NENÍ UŽ POZDĚ (VIZ VÝVOJ STRUKTURY MOZKU)?
NEBO JE ĎÁBEL SKRYTÝ V DETAILU (A JAKSI NEVEŘEJNĚ SE POČÍTÁ S TÍM, ŽE JE TÍM MYŠLENO ZVÝŠENÍ DOSAVADNÍCH NÁROKŮ NA MATEMATIKU I NA I. A II. STUPNI?
A POKUD ANO, TAK OPĚT PRO VŠECHNY? ĆILI ZEDNÍK, ČI PRÁVNÍK VŠICHNI PĚKNĚ DO STEJNÝCH BOT?
Podle mě, bez znalosti těchto okrajových podmínek nelze o obsahu a myšlenkách v článku přemýšlet a případně diskutovat.