Komentář, na který odpovídáte

04. 07. 2022 - 13:18
 

radek novotný: Téma digitalizace a jejich vliv na mladou generaci:

Je to jako s ohněm – lze ho použít k ničení - spálení, ale také ke tvorbě (vypalování keramiky, tavba železných rud, apod.).

Pokud se vnímá digitalizace jako „hraní si na počítači, tabletu, smatphonu“ tak ano, ale základní směr, kde se ve školství digitalizace uplatňuje, je v tom, že díky digitalizaci lze modelovat děje, objekty a PROTOTYPINGOVAT je, aniž by bylo nutné draze vyrábět modely a na nich testovat vlastnosti a funkčnost.
A nejen to, jde v podstatě o tvorbu „digitálního dvojčete“, které zaplníme daty z reálného světa (tvorba ontologické mapy) a ono funguje paralelně s tím fyzickým a jejich porovnáváním lze optimalizovat jakýkoliv proces.

A to se děti ve škole pod pojmem digitalizace učí.
Už jen příprava objektů do 3D tisku (v rámci aditivní výroby) ukazuje, že budoucí konstruktér musí přemýšlet zcela jinak, než stávající, který navrhoval výrobky/objekty do výroby subtraktivní.
Stejné je to s přípravou chirurga, architekta, plánovače výrobní linky atd., atd.
„dejme šanci digitalizaci“, stejně jako míru“
Radek Novotný

Vaše odpověď

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Vize, jakou potřebujeme/200