O co jde ve hře o plyn

19. červen 2022 | 15.09 |
blog › 
O co jde ve hře o plyn

Vždy je nutné správně přečíst dominantní hru, která se hraje, a vědět, kdo jsou dominantní hráči. Z tohoto hlediska:

Za prvé:

Hra o plyn je především hra o to, položit zbytek naších firem audělat nás ještě závislejšími. Tento záměr prozradil mimoděk v rozhovoru pro Právo analytik ENA Jiří Gavor. Přetiskuji nejdůležitější část rozhovoru:

Otázka: Co by se stalo, kdyby byl tok plynu z Ruska úplně zastaven?

J. G.: Podle mého názoru by bylo namístě přistoupit raději z hlediska opatrnosti k regulačním stupňům. Už v předstihu omezovat dodávky v první řadě odběratelům, kteří mají možnost přepnout na jiné palivo, tak aby zranitelní odběratelé jako domácnosti vydrželi o to déle. Otázka: Kdyby došlo k přerušení dodávek, doporučil bych neváhat a přistoupit k regulačním stupňům.

Otázka: Co by to znamenalo pro obyvatele?

J. G.: Na ty by se dostalo z hlediska odpojování dodávek až nakonec. Topnou sezonu by měli vydržet. Naštěstí naplněnost evropských zásobníků už nyní odpovídá hodnotě, na kolik byly naplněny před minulou topnou sezonou. Domácnosti by tedy vydržely, pokud by byli průmysloví odběratelé odstřiženi včas. (!!!)

Otázka: Jsme výrazně průmyslová země, jak by se omezování dodávek plynu firmám dotklo ekonomiky a zprostředkovaně i lidí?

Domácnosti by byly postiženy nepřímo, protože stovky výrobních podniků by postupně musely uzavřít provoz. Následoval by kaskádovitý efekt, protože na výrobcích některých firem je závislá výroba dalších společností. To by vedlo i k zastavení továren, které na odběru zemního plynu nejsou bezprostředně závislé. Vedlo by to k usilovnému hledání náhrad, a to nezbytně za vyšší ceny. Další podniky by se ocitly v problémech prudce zvýšených nákladů a hrozila by jim nekonkurenceschopnost. Efekt by byl skutečně rozsáhlý.

Celý rozhovor je zde: https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/expert-pro-domacnosti-by-melo-byt-v-zime-plynu-dost-40400520

Chápete už, o jakou hru jde?! "Domácnosti by tedy vydržely, pokud by byli průmysloví odběratelé odstřiženi včas... stovky výrobních podniků by postupně musely uzavřít provoz. Následoval by kaskádovitý efekt."Položit to, co se u nás ukázalo životaschopné v oblasti výroby, na které ovšem stojí vše ostatní. To může připustit jen maňásková vláda.

Za druhé:

A kdo je naším dominantním protihráčem? Nikoli maňásková vláda (její – jak se ukázalo – vydíratelní členové jsou ovládání rukou prostrčenou zádní částí trupu až do prstu v hlavičce, který nahrazuje mozeček), ale současná globální moc, která ji ovládá:

Tady je popsáno, jak funguje:

https://radimvalencik.pise.cz/4432-pred-jihlavou-o-degeneraci-soucasne-moci.html

Závěr:

Chápu všechny ty, kteří se snaží zachránit, co se dá. Konkrétní návrhy dává i Jiří Gavor. Ale tato vláda bude – mírně řečeno – laxní. Nevyslyší je a naopak bude otálet a otálet právě proto, že je jen souborem maňásků v dané hře. A manažerům našich firem, které tyto firmy vybabrali z nejhoršího, nedojde včas, kam až to došlo.

Pozitivní návrhy tohoto typu neprojdou do té doby, než se stanou součástí sdílené a domácím dominantním hráčem převzaté perspektivní, realistické a přitažlivé vize:

- Právě proto má smysl takové návrhy k aktuálním problémům předkládat, aby co nejvíce lidem došlo, co je dominantní hra a kdo jsou její hráči.

- Ale právě proto je nutné usilovně pracovat na komplexní vizi a jejím živém sdílení, bez čehož nebudeme schopni ani rozpoznat, proč to nejde. Momentálně je nejdůležitější zvládnout etapu retro-reflexe prvního půl roku práce, abychom našli nejvhodnější pokračování dle jednotlivých prvků struktury vize.

Tomu, kdo chce pomoci dostat se ze složité situace s co nejmenšími ztrátami, nabízím, aby se zapojil do pěstování vize formou retro-reflexe toho, co již bylo uděláno, viz:

https://radimvalencik.pise.cz/10305-program-retro-reflexe.html

Pokud bude chtít dobře uspořádaných prvních 180 dílů, stačí, když mně napíše na tuto adresu: valencik@seznam.cz

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1.4 (10x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář